MS Windows
briani 27239
Messenger - video - og XP????
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 29-01-03 16:37

Er der nogen der har fået Messenger videoconference til at virke på XP pro?
Har store problemer med det. Kan ses og høres, mens jeg selv hverken kan se
eller høre modparten.
Nogen har fortalt mig at Messenger til Win2K virker bedre på XP end andre
versioner! Nogen der kan af eller bekræfte?
(Sidder bag router med nat, men dmz er routet til min private pc. Routeren
har fast IP)
Erik

Fra : Thomas

Dato : 29-01-03 16:50

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> versioner! Nogen der kan af eller bekræfte?
> (Sidder bag router med nat, men dmz er routet til min private pc. Routeren

Har du checket op at din router, pr standart, har åbent for de relevante
prote??

Tag evt. kontakt til din udbyder, og hør hvorledes det ser ud med dette.. de
bør også kunne give dig info om hvilke porte der er relevante..

venligst
Thomas

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 29-01-03 17:42

"Thomas" <Brunsviger@GRRRhotmail.com> wrote in message

> [...]
de
> bør også kunne give dig info om hvilke porte der er relevante..

I og med at jeg i min router har angivet hvilken intern PC der skal være
DMZ, så skulle det vel være OK der?
Så må det være udbyderen der ikke router det hele videre. Troede bare at det
altid var tilfældet når man fik fast IP!
Erik

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 29-01-03 17:43

"Thomas" <Brunsviger@GRRRhotmail.com> wrote in message
.... glemte lige at nævne at via programmet Eyeball, ja der virker det fint!
Erik

Fra : Thomas

Dato : 29-01-03 19:35

> "Thomas" <Brunsviger@GRRRhotmail.com> wrote in message
> ... glemte lige at nævne at via programmet Eyeball, ja der virker det
fint!

Jamen så er svaret, for mig at se, også blot at Eyeball bruger en port der
pr. definition er åben i din router, hvrimod dit videoconference bruger en
port der ikke normalt er åbnet i din router...
Det er din router der virker som en hardware firewall og den tillader kun
data fra visse porte, såfrem du ikke ændrer på dette....

Du kan, hvis du har gode nerver, og en god software firewall, åbne din
router totalt og router al trafik til din interne ip og derefter checke om
dit videoconference ikke virker.. det vil jeg næsten vædde på at det
vil!!!!!!
Venligst

Du nævner noget om DMZ = jeg ved ikke hvad du mener...men din udbyder router
så og sige kun den data vidrere der kommer til dem,.. og hvis du ikke sender
noget data ud, fordi din router blokerer, ja så er der intet for din udbyder
at sende videre!!

Det faktum at du har fast ip ændrer ikke på hvorledes du kan sende data ud
på "nettet". det gør det bare nemmere at kontakte dig, da man altid kan
finde dig på en bestemt ip...
det kan der så være fordele og ulemper ved!

Nu ved jeg ikke hvilken udbyder du har, eller hvilken router du har.. men
kikker du lige på cybercitys hjemmeside, så vil du kunne læse en masse om
portforwarding osv. det kan give dig en ide om hvad der egentlig sker.

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding
/

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/internet_progra
mmer/