Tabel som link
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 29-01-03 15:05

Hej NG

Hvordan gør jeg en hel tabel til et link?

Tak
JN

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-01-03 15:26

"Jakob Nielsen" <x@x.xx> writes:

> Hej NG
>
> Hvordan gør jeg en hel tabel til et link?

Table kan bruges som inline-element, så det er lovligt inde i et
anker. Det bliver så nok op til browseren at bestemme hvilke dele af
tabellen der er "aktive" og hvilke der bare er pynt.

Hmm, en test viser at IE ikke fatter et klap. Den laver pænt blå
tekst med underline på al teksten i tabellen, men man kan ikke klikke
på den.

Opera 7 og Mozilla tillader at man klikker overalt i tabellen.

/L

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 29-01-03 15:51

Virker ikke ordentligt. Man kan godt klikke, men IE's hånd der viser hvor
man kan klikke er ikke synlig.

> [...]

> Hmm, en test viser at IE ikke fatter et klap. Den laver pænt blå
> tekst med underline på al teksten i tabellen, men man kan ikke klikke

Er det mon bedre at lave tabellens indhold om til et billede for at det skal
virke?

Fra : Thomas Dybdahl osv

Dato : 29-01-03 17:15

Jakob Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej NG
>
> Hvordan gør jeg en hel tabel til et link?

<HEAD>
<script language="JavaScript">
function goTo (link) {
top.midt.location=link;
}
</script>
</HEAD>
<BODY>
</BODY>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Dybdahl osv

Dato : 29-01-03 17:18

Thomas Dybdahl osv wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> <HEAD>
> <script language="JavaScript">
> function goTo (link) {
> top.midt.location=link;
> }

Udskyld jeg kopierede et forkert script, dette var til brug i
frames.
Udskift top.midt.location=link; med window.location=link;

Fra : Thomas Dybdahl osv

Dato : 29-01-03 17:15

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-01-03 17:32

Thomas Dybdahl osv <1@3.be> skrev :

Det er jo kun en celle, der virker som link og til det behøver
man ikke javascript.

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 29-01-03 21:34

> Det er jo kun en celle, der virker som link og til det behøver
> man ikke javascript.

hvad skal jeg så gøre, hvis jeg ikke skal bruge javascript?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-01-03 21:52

"Jakob Nielsen" <x@x.xx> skrev :

>hvad skal jeg så gøre, hvis jeg ikke skal bruge javascript?

Til en celle eller en hel tabel?

Til en hel tabel har jeg ingen løsning, til en celle skal du blot
bruge display: block.

href="http://www.dr.dk">DR
Fra : Torben Svendsen

Dato : 29-01-03 22:52

"Jakob Nielsen" <x@x.xx> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvordan gør jeg en hel tabel til et link?

Jeg må straks indrømme, at jeg har ikke prøvet metoden i praksis, men udfra
de foregående forslag, vil jeg komme med følgende ikke så elegante forslag.

Lav en ekstra tabel med en celle som gøres til et link.
Placer den ønskende tabel i denne celle.

Venligst
Torben Svendsen
http://www.sydjyskvinselskab.dk/>