Iframes og søgemaskiner.
Fra : RoJo

Dato : 29-01-03 14:10

Hej

Først mit synspunkt mht. iframes:
Efter min mening er en side meget mere behagelig, hvis indholdet skifter i
en iframe, og menuen og grafik "bliver stående".
Jeg har længe fulgt med i folks råd om, at man ikke skal bruge frames, og
den vigtigste "bivirkning" er søgemaskinernes
indexering af undersiderne.
Dette kan jo klares med "index,nofollow", men så mister siden sin
popularitet i søgemaskinerne.

Nu vil jeg så gerne høre om der ikke er et script, som kan sættes på
undersiderne, der fortæller at siden skal åbnes i
index filen.

f.eks. man søger på google efter "webdesign" ... man ser en tekst:
"webdesign er godt.....", der henvises til f.eks:
www.webdesign.dk/webdesign.html. Denne side ligger i en iframe. Når man så
klikker på linket, så skal man istedet føres til: www.webdesign.dk

kan man det og derved opnå, at søgemaskinerne går alle undersiderne igennem
??

håber i forstår
mvh
RoJo

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 29-01-03 19:40

RoJo wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> kan man det

Ja, se http://www.html.dk/artikler/00019/

Mvh
Jonas Astrup

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : RoJo

Dato : 29-01-03 22:28

"Jonas Astrup - HTML.dk" <jonas.usenet@html.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, se http://www.html.dk/artikler/00019/

Lige præcis .... tusind tak Jonas

Fra : RoJo

Dato : 29-01-03 22:40

"RoJo" <ronnij@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Jonas Astrup - HTML.dk" <jonas.usenet@html.dk> skrev i en meddelelse

> Lige præcis .... tusind tak Jonas

Men... men... men... hvordan gør jeg så, når det gælder <iframe> ????

mvh
RoJo