Skærme
Fijala 3554
9 pin skærm stik.
Fra : spæf

Dato : 29-01-03 12:54

Hej

Jeg har en gammel computer, hvor stikket til skærmen er 9-pins sub-d. Alle
moderne skærme er med 15 pins sub-d.
Er der nogen der ved om der eksisterer en slags adapter?
Hvis ikke, hvor er så det bedste sted at anskaffe sig en skærm med 9-pins
sub-d stik?

spæf

"live long and prosper"

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-01-03 14:54

"spæf" <teater-lyd@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der ved om der eksisterer en slags adapter?
> Hvis ikke, hvor er så det bedste sted at anskaffe sig en skærm med

Var det ikke nemmere at anskaffe et gammelt skærmkort? Jeg har et
liggende med VesaLocalBus, som du kan købe for en billig penge.

- Martin

Fra : kennybear

Dato : 29-01-03 16:30

> Var det ikke nemmere at anskaffe et gammelt skærmkort? Jeg har et
> liggende med VesaLocalBus, som du kan købe for en billig penge.
>
> - Martin

Hej Martin

Nu var det jo altså ikke det Spæf han spurgte om, desuden tror jeg ikke
det er meningen at det her sted skal agere handelsplads på nogen måde,
har du aldrig hørt om Jubii auktioner? Ebay? Qxl? jeg tror vi er mange
her i gruppen der gerne ser at du svarer på spørgsmål i stedet for at
'pushe' din gamle hardware. :(

Til Spæf vil jeg bare sige at det sagtens kan lade sig gøre at finde en
adapter som den du skal bruge, du kan evt. prøve at søge på
www.edbpriser.dk - www.prisdatabasen.dk eller mange af de online edb
butikker som der er. Hvis du efter det har brug for mere hjælp så
'råwer' du bare højt :)

/Kenneth

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-01-03 20:16

"kennybear" <kennybear.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har du aldrig hørt om Jubii auktioner? Ebay? Qxl? jeg tror vi er mange
> her i gruppen der gerne ser at du svarer på spørgsmål i stedet for at

Dit sure løg... Her er man venlig og tilbyder ham en løsning, der højst
sandsynligt er billigere end meget andet. Så kommer du med dit
bedrevidende opkast. Vorherrebevares. Jeg skal da nok forsvinde fra
_jeres_ gruppe så i kan hygge jer.

- Martin

PS: Er det bare mig, eller lægger dit indlæg op til at jeg prøver at
sælge hardware herinde hveranden dag? For så har du da fået noget galt i
halsen. Har du en dårlig dag?

Fra : spæf

Dato : 29-01-03 21:50

Desværre ikke. Det er nemlig ikke til en computer, men til et lysbord (til
brug i teater).

> [...]
> www.edbpriser.dk - www.prisdatabasen.dk eller mange af de online edb
> butikker som der er. Hvis du efter det har brug for mere hjælp så

Jeg vil hermed 'råwe'. Hvad søger man under, jeg kunne umiddelbart finde
noget som skærmadapter eller lign.

spæf

"live long and prosper"

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-01-03 22:04

> Desværre ikke. Det er nemlig ikke til en computer, men til et lysbord
(til
> brug i teater).

Helt fint.

Er et 9 pin d-sub egentlig ikke det der svarer til en seriel comport? Er
du sikker på det er til en skærm?

- Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-03 11:46

In dk.edb.hardware.skaerm, spæf <teater-lyd@ofir.dk> says...
> Jeg har en gammel computer, hvor stikket til skærmen er 9-pins sub-d. Alle

Det er en EGA-skærm.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Christensen

Dato : 31-01-03 18:48

> [...]
> Er der nogen der ved om der eksisterer en slags adapter?
> Hvis ikke, hvor er så det bedste sted at anskaffe sig en skærm med 9-pins

Jo da - der findes adaptere.

Jeg vil næsten tro at jeg har et kabel liggende.

ellers find en vga til ega pinout på nettet og lod en selv.

Brian