Ypsiloheel & hankatte
Fra : Freedom

Dato : 29-01-03 10:27

Jeg kan ikke huske men en her fortalte at de gav deres hankat Ypsiloheel så
hun ikke skulle give så mane p-piller, jeg kan ikke huske hvor meget
Ypsiloheel du giver din hankat, vil du være sød at fortælle mig dette;)) Er
det en om dagen eller hvordan giver du det?

Iben

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-01-03 23:27

> [...]

Er
> det en om dagen eller hvordan giver du det?

Jeg har anbefalet det i forbindelse med stress på udstillinger eller sådan
noget. Ikke som erstatning for p-piller. Det er naturmedicin og virker
fortrineligt.

Prøv dig frem. Jeg vil sige en pille burde være nok til en almindelig kat,
men den kan godt få 2 hvis det er nødvendigt.
Det vigtigste er at katten får det INDEN den bliver påvirket af stess i
forbindelse med udstilling, rejse, sammenføring af katte osv, ellers er det
for sent.

Hilsen Nina

Fra : Freedom

Dato : 29-01-03 23:27

> [...]
> Det vigtigste er at katten får det INDEN den bliver påvirket af stess i
> forbindelse med udstilling, rejse, sammenføring af katte osv, ellers er

Nina, det vil jeg prøve;) Umiddelbart ser det ud til at berolige ham;)

Iben

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 30-01-03 19:41

> Nina, det vil jeg prøve;) Umiddelbart ser det ud til at berolige ham;)
>
> Iben

Jeg vil lige understrege at jeg ikke aner langtidsvirkning af det. Det er
naturmedicin, men jeg har kun selv brugt det i nødssituationer, og synes
ikke at det skal være en del af dagligdagen, for så er der noget man bør
lave om.
Jeg har med succes brugt det 3 gange.
Skulle introducere en ny mco killing til min flok katte ...incl siam. Og
sidstnævnte hilste ikke på mco-maner. Han var skrup-stik-tosset. Normalt
bliver en ny killing lukket ud, ale hilser på hinanden, de lusker rundt og
ser hinanden an, og så er den ikke meget længere... men siameseren havde
altså en anden måde at byde den ny velkommen på, som jeg synes var synd for
killingen. Jeg gav ham (siameseren) 2 piller, lod ham få fred en halv times
tid, og så var kammertonen en anden.

Så har jeg brugt det i efteråret, da min kastrat af en eller anden grund
pludselig lignede et nervevrag. Det var tydeligt at han havde fået et
ordentligt chock, hvad ved jeg ikke... og som tiden gik, faldt han ligesom
ikke til ro. Jeg gav ham en morgen og en aften i 8 dage, så faldt han helt
ned på jorden. Siden har der ikke været noget, han har været rolig og
selvsikker siden.

Og til sidst har jeg set virkningen på en stresset kat på en udstilling, den
fik en enkelt pille og så faldt den til ro.

Jeg synes det har haft en god virkning i de situationer. Men var det
nødvendigt for at gå på udstilling, havde jeg ikke udstillet den kat.

.... og hvis man selv skulle have "tendens" til hysteri ... eller hovedpine,
så skulle det efter sigende være et glimrende middel til det også.
Er spændt på at høre om det har den virkning på din mis, som du har brug for

--
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

* Vi er på jorden for at være gode ved andre. Hvad de andre laver her, ved
jeg ikke.