Kommentarer til
Fra : Janus

Dato : 29-01-03 01:41

Jeg overvejer kraftigt at købe et SY-P4X400 DRAGON Ultra Platinum Edition
http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?id=159 til en Pentium4
Northwood2 2.533GHz.

1) Hvilke dårlige sider kan I se ved motherboardet? Nogen der har erfaringer
med dette bundkort eller kan se ting på specifikationen, der kan volde
problemer?
2) Det koster ca 1650 kr... findes der måske et billigere og bedre
alternativ?
3) Hvilken Athlon Thoroughbred XP svarer Pentium4 Northwood2 2.533GHz til i
hastighed cirka?

Stor hilsen
Janus

Fra : Leony

Dato : 29-01-03 10:09

"Janus" <jsn@it-c.dk> skrev i en meddelelse

> 1) Hvilke dårlige sider kan I se ved motherboardet? Nogen der har
> erfaringer med dette bundkort eller kan se ting på specifikationen,
> der kan volde problemer?

VIA chipset springer i øjnene.
Ellers så er det et lækkert board.

> 2) Det koster ca 1650 kr... findes der måske et billigere og bedre
> alternativ?

Personligt synes jeg at Soyo laver rigtig lækre boards.
Du kan få SY-P4I 845PE med Intel chipset og nogenlunde samme features:
http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?id=192
Kender ikke lige prisen og om det kan fåes i DK.

Gigabyte, Asus og Abit laver også nogle rigtig lækre boards.

Hvis det skal være billigt, så skal du kigge på Soltek, men jeg ville
helt klart vælge et af de ovenstående mærker (og helst med Intel
chipset).

> 3) Hvilken Athlon Thoroughbred XP svarer Pentium4 Northwood2 2.533GHz
> til i hastighed cirka?

Umiddelbart vil jeg sige at en T-Bred 2400-2600+.
Det afhænger dog af opgaven, som du kan se i disse benchmarks:
http://www6.tomshardware.com/cpu/20021001/index.html
Jeg går ud fra at alle de testede XP'ere er T-Bred, men jeg er ikke
sikker.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : ODB

Dato : 29-01-03 10:21

Jeg har selv kig på et ASUS P4PE, det er tested på Toms Hardware sider, ud
af nogle flere MOBO, så du kan kigge der.

ODB

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in news:hSMZ9.47183
$Hl6.6048955@news010.worldonline.dk:

Fra : o&u

Dato : 29-01-03 10:28

On Wed, 29 Jan 2003 01:41:23 +0100, "Janus" <jsn@it-c.dk> wrote:

>Jeg overvejer kraftigt at købe et SY-P4X400 DRAGON Ultra Platinum Edition
>http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?id=159 til en Pentium4
>Northwood2 2.533GHz.

Altså via har aldrig fået officiel licens/godkendelse til det chipset.
Men de sælger det alligevel. Det er altså en slags pirat.
Du risikerer derfor, at næste windows udgave ikke supporter det.
P4X400 supporter det fsb533 ? når det hedder 400.

> [...]
>problemer?
>2) Det koster ca 1650 kr... findes der måske et billigere og bedre

asus 4pe er det gængse i øjeblikket.
Fejlprocenten er bare lidt stor hos asus (og iøvrigt endnu værre hos
soyo). Bedre kvalitet har aopen, gigabyte. Men man skal ikke glemme
abit for deres overclocker kort og msi for deres tilbud med alt for
små penge.

aopen reviews:
http://www.sharkyextreme.com/hardware/motherboards/article.php/1571341

mvh