MS Windows
briani 27239
Ang. systemproces som hedder "AVENGINE"
Fra : Thomas Vestergaard

Dato : 29-01-03 00:07

Hej NG

Jeg sidder med det problem, at min PC kører meget langsom og det ikk er pga
diskfragmentering ell pladsproblemer ell RAM der er ca 900 MB RAM

men der er ofte en systemproces "AVENGINE" som optager optil 98% af al RAM,
og så er jeg "fucked" den kan intet!!!!

hvad kan jeg gøre ?

kører

Panda antivirus og Kazaa...

kan det have noget at sige ?

prøver lige uden , men tror ikke det er det

håber på lidt hjælp til en hurtigere PC...

Thomas

_____________________________

_____________________________________ Thomas Vestergaard ICQ#: 161456222
Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Madsen

Dato : 29-01-03 00:27

Thomas Vestergaard skrev:

> men der er ofte en systemproces "AVENGINE" som optager optil 98%
> af al RAM, og så er jeg "fucked" den kan intet!!!!

AVENGINE står sikkert for AntiVirus Engine.
Altså dit antivirus-program som foretager sig et eller andet.
(Scanner filerne på harddisken, henter opdateringer på nettet
eller lignende).

Madsen.

Fra : Thomas

Dato : 29-01-03 12:47

"Thomas Vestergaard" <tomvik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> diskfragmentering ell pladsproblemer ell RAM der er ca 900 MB RAM
>
> men der er ofte en systemproces "AVENGINE" som optager optil 98% af al

Det er dit antivirusprogram der scanner hele systemet, og hvis du ikke
manuelt har stillet på prioriteten for programmet, suger det som regel
næsten 100% systemressourser.. og så kan man næsten intet lave...
Du kan dog som regel i programmet stille programmets prioritet.. dvs. hvor
meget ystemressourse den skal bruge til at udføre sin opgave.. dermed tager
selve processen længere tid, men du opnår dog at du kan lave andre ting
samtidigt.

venligst

Thomas