Brusebad?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 28-01-03 23:58

Vores ene NFOkilling på nu 6mnd. går af egen fri vilje i brusebad.
Kan han komme på badeværelset når en af os er i brusebad, hopper han op
i fjernenden af badekarret og spankulerer direkte hen under
vandstrålerne og leger med vandet der.

Han bliver ikke bare våd; han bliver gennemvåd, så det driver af ham.
Bagefter har han hverken noget imod at blive frotteret eller at blive
føntørret. Faktisk hopper han selv op i håndvasken og står og kigger
efter min kone når hun bruger føntørreren. I det øjeblik den bliver
rettet mod ham smider han sig ned og ser meget henført ud

Hvad har I andre oplevet af lignende opførsel?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Birgitte

Dato : 29-01-03 03:26

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rettet mod ham smider han sig ned og ser meget henført ud
> Hvad har I andre oplevet af lignende opførsel?

Hej Steen
Det er bare så skønt når kattene elsker vand.
Vores NFO Berlinetta elsker også vand i samme stil som din killing,- hun
står selv på bordet man behøver ikke at holde, blot hun får lov til at vende
og dreje sig lidt.
Sjovt nok så elsker begge Berlinetta's forældre også at blive vasket, men de
hader til gengæld at blive føntørret.
Føntørren var Berlinetta helt tosset med som killing, men det gik over, idag
hvor hun er 2 1/2 år kan hun godt føntørres, men ikke til pelsen er
gennemtør.
Joker Face vores MCO killing elsker også vand, han går også tit med under
bruseren, elsker at plaske og sjaske med vand og har en dum vane med at
fjerne risten fra afløbet.......
Men vi har også katte der vender det hvide ud af øjnene ved ordet vand...
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : H.O.T

Dato : 29-01-03 08:03

> [...]
> www.truetrust.dk
>

> Hmm, det med risten genkender jeg.....Miv hiver risten af til afløbet, og
gemmer sit legetøj dernede...Desværre kan hun så også finde på, at hive
legetøjet frem om natten, og lige komme ind i sengen og aflevere det til
os....Der er ikke noget bedre end en sur våd og stinkende pelsmus....
Det mad hun ikke kan lide, ryger også ned i afløbet.....Tossede Miv

Henrik

---

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 29-01-03 10:33

Hej Steen

Lyder til "mine" drenge hygger sig er jo lidt nysgerig for hvem af dem der
er "vandhunden", kan sige så meget at Nicole elsker vand, og kommer gerne ud
når det er børnene der er i badekaret, og hun bliver der altså selv om hun
bliver godt våd, men fønnes, næ det er hun ikke så vild med, men det er mest
pga. selve larmen derfra, hun smutter også når støvsugeren går igang her
*SS*

MVH
Gitte
DK Sacala´s Norske skovkatte
www.sitecenter.dk/sacalas

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 29-01-03 11:45

Gitte S. Eriksen wrote:
> Hej Steen

Du mener "Hej Henrik"? (Det er hans indlæg du svarer på

> [...]
> pga. selve larmen derfra, hun smutter også når støvsugeren går igang her

Det er Diamond, så Nicole er ikke blandet så meget ind i det
Diamond er "vagtsom" overfor støvsugeren, hvor Nova er knap så glad for den.
Det betyder at jeg godt kan give Diamond en tur med Nilfisken og det
store mundstykke. Eneste reaktion er lidt dasken til mundstykket.

<KLIP>

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 29-01-03 22:32

> [...]
> rettet mod ham smider han sig ned og ser meget henført ud
>
> Hvad har I andre oplevet af lignende opførsel?

Ikke HELT så voldsomt men noget i samme stil. Basil er fuldkommen tosset med
vand der løber. Åbner man en vandhane, så står han parat, og tænder man
bruseren kan man være sikker på der sidder en lille siameser og bider i
vandstrålerne imens han bliver vådere og vådere. Han slår ud efter vandet,
glor ned i afløbet for at hitte ud af hvor det mon bliver af og bider altså
efter strålerne. Han går ikke ligefrem IND under vandet - i al fald har han
ikke gjort det endnu - men han er ikke det mindste vandskræk. Eller rettere,
jeg tror (desværre) ikke hans ikke-for-voldsomme hjerne har opdaget
sammenhængen mellem det spændende der kommer ud af bruseren og så det faktum
at han bliver VÅD! Tit står han også i vasken hvis vandet løber, og så
kommer han ofte til at putte øret eller endda hele hovedet ind under
vandstrålen. SÅ er det først interessant, for... SÅ HOLDER STÅLEN JO OP! At
den befinder sig i nakken på ham er en uvæsentlig detalje.

Jeg har godt nok aldrig oplevet en kat der var så pjattet med vand. Jeg har
jo hørt om alle de badeglade MCO'ere der er her i gruppen, men en siameser?!

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://medlem.jubii.dk/trekkiegraphic/ ~ 3D grafik

Fra : Louise Viborg

Dato : 30-01-03 14:07

> Vores NFO Berlinetta elsker også vand i samme stil som din killing,- hun
> står selv på bordet man behøver ikke at holde, blot hun får lov til at vende
> og dreje sig lidt.

L: Gonzo er også helt vild med vand (Berlinetta's bror fra samme
kombination). Han står tit ude på bordet ved vasken og prøver at få vand
ud af vandhanen, Og så kan han godt li at få vand oven i hovedet *G* Når
han er i bad sidder han bare, ligesom Berlinetta og nyder det.

> Sjovt nok så elsker begge Berlinetta's forældre også at blive vasket, men de
> hader til gengæld at blive føntørret.

L: Det kan Gonzo heller ikke li.

Med venlig hilsen
Louise Viborg