Nyt bundkort + cpu
Fra : John Nielsen

Dato : 28-01-03 23:40

Da jeg skifter nyt bundkort,ram og cpu i morgen vil jeg lige høre om der er
nogle som ved om jeg skal fjerne nogle bestemte ting på harddiske inden jeg
skifter og tænder på ny.

Jeg har Win XP
Det gamle config er:
Asus A7V
Athlon Tbird 800mhz
Thermal Take volkano 7+
512mbram
Asus V7700 gts
Maxtor 60gb 7200rpm

Den nye:
Asus P4PE
Pentium 4 2400 fsb 533 in a box
256 mb DDR 2700 samsung
Asus V7700 gts
Onboard lan + lyd
Maxtor 60gb 7200rpm

Det som jeg er mest bange for at den ikke kan starte med den nye cpu, kan
det godt være eller starter den op og så skal man reparer Win XP

Venlig Hilsen
John Nielsen

Fra : H3nrik V!

Dato : 29-01-03 00:43

"John Nielsen" <ponnyboy@mail.tele.dk> wrote in message
> Da jeg skifter nyt bundkort,ram og cpu i morgen vil jeg lige høre om
> der er nogle som ved om jeg skal fjerne nogle bestemte ting på
> harddiske inden jeg skifter og tænder på ny.

Skift af bundkort til et med et andet chipset betyder så godt som altid - ny
windoze installation - så tag en grundig backup inden du går igang. Du vil
i hvert fald ikke få fuld ydelse af de nye system før en reinstallation...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Leony

Dato : 29-01-03 10:12

"H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> altid - ny windoze installation - så tag en grundig backup inden du
> går igang. Du vil i hvert fald ikke få fuld ydelse af de nye system

Jeg har hørt, at det er rigtig svært at få en aktiveret XP til at køre
med et nyt bundkort.
Backup -> reinstallation -> reaktivering ville klart være den bedste
løsning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : o&u

Dato : 29-01-03 10:18

Du kan godt forsøge med repair.

For harddisken vil garanteret, som du skriver, ikke boote windows xp.

Du sætter det nye dyr til at boote på cd-rom med windows xp source på.

Så starter du installation som normalt.

Lige efter F8 (agreement af licens) kommer et skærmbillede hvor du kan
vælge repair. (det er 2. gang repair tilbydes).

Så overskrives registry ikke. Dvs. at du har alle installerede
programmer endnu bagefter.

Jeg har gjort det 3 gange med min nuværende windows xp, fra bx
chipset, 815ep, til nu via 694t chipset.

mvh

John

Fra : H3nrik V!

Dato : 29-01-03 11:59

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message
> Du kan godt forsøge med repair.

> Jeg har gjort det 3 gange med min nuværende windows xp, fra bx
> chipset, 815ep, til nu via 694t chipset.

Wow! Hvordan kører den maskine? Det lyder IMHO bestemt ikke som noget klogt
træk at gøre... Om ikke andet har Windoze efter min mening godt af en
reinstallation ind imellem alligevel - mindst ½-årligt...!

Fra : Martin K

Dato : 29-01-03 12:08

H3nrik V! wrote:
> Wow! Hvordan kører den maskine? Det lyder IMHO bestemt ikke som noget
> klogt træk at gøre... Om ikke andet har Windoze efter min mening godt
> af en reinstallation ind imellem alligevel - mindst ½-årligt...!

Ja det fatter jeg heller ikke helt. Windows har godt af en reinstallation!
Ingen tvivl om det, meeen halvårligt? Hvor meget tweaker og roder du med din
windows siden at en reinstallation er nødvendig hver halve år?

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 29-01-03 12:51

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> reinstallation! Ingen tvivl om det, meeen halvårligt? Hvor meget
> tweaker og roder du med din windows siden at en reinstallation er

Tjah, H3nrik's signatur forklarer det vel rimeligt godt
Selv klarer jeg mig med et Ghost når det er ved at være tid. Sidst
varede det i 8 måneder, men XP var også ret medtaget til sidst.

Fra : H3nrik V!

Dato : 29-01-03 13:06

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> reinstallation! Ingen tvivl om det, meeen halvårligt? Hvor meget
> tweaker og roder du med din windows siden at en reinstallation er
> nødvendig hver halve år?

Rigeligt... :)

Fra : Jens Petersen

Dato : 29-01-03 20:57

On Wed, 29 Jan 2003 10:18:17 +0100, o&u <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:

>Jeg har gjort det 3 gange med min nuværende windows xp, fra bx
>chipset, 815ep, til nu via 694t chipset.

Burde der så ikke også være store chancer for at jeg kan hoppe fra et
KT133 til et KT400 chipset på den måde?

--
Jens

I maybe fat, but your ugly-and I can lose weight!

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 29-01-03 21:09

Jens Petersen wrote:

> Burde der så ikke også være store chancer for at jeg kan hoppe fra et
> KT133 til et KT400 chipset på den måde?

Jo, men det vil nok være en god ide at tage back-up alligevel.

Fra : Jens Petersen

Dato : 29-01-03 21:34

On Wed, 29 Jan 2003 21:08:58 +0100, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

>Jo, men det vil nok være en god ide at tage back-up alligevel.

Klart nok.

Er det de samme drivere der bliver brugt til de to?

--
Jens

Classic. A book which people praise and don't read. - Mark Twain

Fra : o&u

Dato : 29-01-03 10:32

<ponnyboy@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>nogle som ved om jeg skal fjerne nogle bestemte ting på harddiske inden jeg

P4 2400 fsb400 er jo en overclockers drøm. Den har 24x multiplier. Du
sætter den til at køre fsb133 (4x133=533), og så kører den nok 24x133.

Eller endnu sikrere med P4 2000 fsb400: 20x133=2666.

Dette vil jeg bare lige minde om, inden at du betaler prisen for den
2400 fsb533 cpu.

mvh

John

Fra : H3nrik V!

Dato : 29-01-03 11:57

> P4 2400 fsb400 er jo en overclockers drøm. Den har 24x multiplier. Du
> sætter den til at køre fsb133 (4x133=533), og så kører den nok 24x133.

Nej, nej nej... Med et P4PE kan man jo låse PCI og AGP hastigheden, og med
de Samsung PC2700, John vil købe, er det da med at få så høj fsb som muligt.
Jeg tvivler meget på et en P4-2400 vil køre 24x133=3.2G. Større chance er
der for at den vil køre 18x166=3.0GHz, med væsentligt højere FSB. Og skulle
den have lyst til at køre over 3G, følger Samsung RAM'en såmænd nok oxo med
til det...! :)

> Eller endnu sikrere med P4 2000 fsb400: 20x133=2666.

Ja, den er til gengæld så godt som garanteret...

> Dette vil jeg bare lige minde om, inden at du betaler prisen for den
> 2400 fsb533 cpu.

Er det ellers ikke nærmest den billigste i dag?

Fra : o&u

Dato : 29-01-03 12:27

On Wed, 29 Jan 2003 11:57:17 +0100, "H3nrik V!"
<vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote:

> [...]
>den have lyst til at køre over 3G, følger Samsung RAM'en såmænd nok oxo med

Ok, har man pc2700 ram eller pc3200 ram, så er det klart, at man har
alle fordelene på egen side.

>Ja, den er til gengæld så godt som garanteret...

>Er det ellers ikke nærmest den billigste i dag?

Ok, jeg tager den 2.4GHz fsb 400 i mig igen. Men ikke 2.0 GHz fsb400.
Den koster 1488 og en 2.53 fsb533 ligger på 2139. Det er da en pæn
forskel, man kan spekulere i.

mvh

John