Find en side i en iframe via et link?
Fra : Daniel Madsen

Dato : 28-01-03 23:04

Jeg har en default.asp side som man starter op på når man har
skrevet et domæne. Jeg har selvfølgelig også nogle undersider.

Nu kommer vi så lige til noget her som jeg ikke helt har fattet.

Hvordan linker jeg til en bestemt side i min iframe fra en anden
hjemmeside/mail?

Måske skulle jeg lige sige at iframens navn er "if".

Hjemmesiden kan ses på www.nygeneration.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-01-03 00:16

Daniel Madsen <mail@danielzan.dk> skrev :

>Hvordan linker jeg til en bestemt side i min iframe fra en anden
>hjemmeside/mail?

Kan du ikke, hvis siden skal vises i iframen.

Fra : Chrisser

Dato : 29-01-03 09:01

> Kan du ikke, hvis siden skal vises i iframen.

Meget kort svar
Men korrekt hvis man udelukkende har adgang til html.

Har man derimod adgang til ex. ASP, kan det nu godt lade sig gøre.
- bare som en ekstra oplysning...

Chrisser

Fra : Daniel Madsen

Dato : 29-01-03 18:18

Hvordan kommer linket så til at se ud???

Jeg skal bare bryde ind i en bestemt side, men have grafikken fra
default.asp med samtidig.

Jeg har adgang til ASP og bruger det også.

Fra : Chrisser

Dato : 30-01-03 08:34

"Daniel Madsen" <mail@danielzan.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kommer linket så til at se ud???
>
> Jeg skal bare bryde ind i en bestemt side, men have grafikken fra
> default.asp med samtidig.
>
> Jeg har adgang til ASP og bruger det også.

Så må vi hellere futte over i ASP-gruppen, så svar på dette indlæg
havner i dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp.

Men jeg kan da lige starte op...

Nu ved jeg jo ikke hvordan du har bygget din default-side op, men jeg ville
gøre det ved at putte et paremeter på kaldet til default.asp:
default.asp?side=DenSideDuVilHaveIDinIframe
Derefter kan du hente den ud i en variabel som du sætter ind i src på
iframen. Det kræver jo så en tilsvarende opbygning i din menu hvis du har en
sådan på default.asp.

Chrisser