ECS K7SOM
Fra : kim

Dato : 28-01-03 21:28

Hej,
jeg har fået ordre om at samle en computer for en og jeg overvejer at købe
en ECS K7SOM med onboard al (er ikke er de store krav til grafik ydelse).
Er der nogen som har haft positive (eller negative) erfaringer med dette
kort??

Understøtter boarded xp1700+ Thoroughbred (altså 0.13 version)??

Og kan man forestille sig at en mist silent twin kan være der, det er jo
en microAtx?? gerne
meninger?? billede af boarded kan ses på
http://www.ecs.com.tw/products/graphics/l7som.jpg

Hvis der er nogen som vil anbefale et andet board er de velkommen til det!
krav - nogen lunde billigt
onboard - lyd, LAN grafikkort
og skal understøtte DDR-2100 som minimum.

mvh
Kim -

ps hurtigst muligt da jeg skal bestille snart..

Fra : kim

Dato : 28-01-03 21:40

det skal lige nævnes at det er et sis 740 chipsæt.
mvh
Kim

Fra : Morten Christensen

Dato : 28-01-03 22:08

kim wrote in mail, at 28-01-03 21:28:

> [...]
>
> Understøtter boarded xp1700+ Thoroughbred (altså 0.13 version)??
>

> ps hurtigst muligt da jeg skal bestille snart..

Jeg har nogle stykker kørende til alm. kontorbrug. De gir' ingen
problemer (meget for pengene).

Jeg har forsøgt at bestille et mere idag, men der var ca 2 ugers
leveringstid, før de havde det i en version, som understøtter 0,13
processorer.

Morten Christensen

Fra : kim

Dato : 28-01-03 22:27

On Tue, 28 Jan 2003 22:08:13 +0100, Morten Christensen wrote:

> [...]
>
> Jeg har forsøgt at bestille et mere idag, men der var ca 2 ugers
> leveringstid, før de havde det i en version, som understøtter 0,13
tak for svaret..
hm.. æv at det tager 2 uger..
Jeg har kigget lidt mere rundt.. er lyden også lav på det her bundkort
hvis man sætter hørebøffer direkte til lyd out?? (altså at den kun er
beregnet til en forstærker).
den nye version, er det v3.0 som nævnt inde på deres hjemmeside?
mvh
Kim

Fra : Leony

Dato : 29-01-03 10:27

"kim" <lkjsdf@lksdf.dk> skrev i en meddelelse

> Understøtter boarded xp1700+ Thoroughbred (altså 0.13 version)??

Det skulle den gøre i følge denne chart:
http://www.ecs.com.tw/support/techcpu/athlonxp.htm
jeg tolker i hvert fald deres OK sådan.

> Og kan man forestille sig at en mist silent twin kan være der, det er
> jo en microAtx??

Jeg må indrømme at jeg ikke ved det, men det ser ikke ud som om at der
er plads.

> meninger?? billede af boarded kan ses på
> http://www.ecs.com.tw/products/graphics/l7som.jpg

Du kan se et billede af K7SOM her:
http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=79
Du har fundet et billede af L7SOM.

> Hvis der er nogen som vil anbefale et andet board er de velkommen til
> det! krav - nogen lunde billigt onboard - lyd, LAN grafikkort
> og skal understøtte DDR-2100 som minimum.

Jeg ville hellere gå efter Soltek end ECS hvis vi snakker billige
bundkort, men det er udelukkende baseret på mine fordomme omkring ECS
(det kan da også være at de var svært uheldige med K7S5A).
Det burde ikke være umuligt at finde et Soltek med de specifikationer
til en rimelig penge.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : kim

Dato : 29-01-03 12:38

hej
nu er der blevet foreslået en AOpen MK77M-V istedet for, og den ser jo
også dejlig ud..
er der nogen har prøvet denne og har nogle meninger herom?
Understøtter boarded xp1700+ Thoroughbred (altså 0.13 version)??
Og kan man forestille sig at en mist silent twin kan være der, det er
jo en microAtx??

(yep jeg genbruger gerne tekst.. :) )

> Du kan se et billede af K7SOM her:
> http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=79 Du har fundet
> et billede af L7SOM.
hehe - så er det heldigt jeg ikke får røde øre så let..

> [...]
> (det kan da også være at de var svært uheldige med K7S5A).
> Det burde ikke være umuligt at finde et Soltek med de specifikationer
jeg kiggede på edbpriser, men kunne ikke finde et med onboard
lyd,lan,vga.

Fra : Aragorn

Dato : 03-02-03 04:23

Det er godt du går efter silent twin, jeg har lige sat den på min XP2400+
processor, nu er temp. på 46-52c, og maskinen er dejlig lydløs...
Desværre passer kølerern ikke i alle bundkort, men hvis du skruer plæserne
en lille smule højere op, så kører det... Kanon køler!