Let mobil nummer
Fra : Lars

Dato : 28-01-03 21:20

Hejsa

Jeg har et lidt mærkeligt spørgsmål, så jeg håber dette er den rigtige NG.
En af mine venner har efter min mening et virkeligt godt mobilnr som er let
at huske. Jeg har hørt et par steder at sådan et nummer kan være penge værd.
Jeg mener at have læst i avisen om en sag hvor Telia ville have mange penge
for et mobilnr. Det må også være interessant for firmaer og erhvervsfolk.

Jeg har snakket med teleselskabet og de siger at det ikke er noget problem
at flytte et nr. til en anden kunde. Mit spørgsmål er derfor om dette er
rigtigt? Findes der firmaer som køber og sælger mobil nummer ?

Mvh.

Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-01-03 21:26

Lars skrev:

> [...]
>for et mobilnr. Det må også være interessant for firmaer og erhvervsfolk.

Flere selskaber tager ekstra betaling, hvis en ny kunder ønsker et
"guldnummer" eller hvad de kalder dem.

>Jeg har snakket med teleselskabet og de siger at det ikke er noget problem
>at flytte et nr. til en anden kunde.

Det er ligesom ved alle andre numre. Nogle selskaber vil ikke overføre
et nummer til en anden kunde, andre vil - men jeg tror nu ikke der er
forskel efter hvilket nummer der er tale om.

>Mit spørgsmål er derfor om dette er
>rigtigt? Findes der firmaer som køber og sælger mobil nummer ?

Jeg tror du har misforstået noget. Der er ikke nogen der køber og
sælger videre (eller, det er da sket i det små - men så er det private
- og jeg tror ofte ikke det kan betale sig - man skal jo også i
kontakt med potentielle købere).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

http://www.simlock.dk/link/uvtc/ - 10 øre i aftentakst!

Fra : Søren EB

Dato : 29-01-03 23:49

Hejsa.

Da det jo er en lovændring der gør at man kan flyttet sit nummere mellem
selskaber og ikke af ren velvilje fra selskaberne kan et mobil firma IKKE
nægte at flytte et nummer.

/ Søren

P.s.: men de vil givetvis forsøge at forpurre flytning af "guldnumre" osv..
men tag loven i hånden .. så kan de intet gøre.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-01-03 01:06

Søren EB skrev:

>Da det jo er en lovændring der gør at man kan flyttet sit nummere mellem
>selskaber og ikke af ren velvilje fra selskaberne kan et mobil firma IKKE
>nægte at flytte et nummer.

Jo, der er enkelte tilfælde, hvor du kan nægte at flytte nummeret, fx.
hvis man stadig skylder selskabet penge (ubetalte regninger).

>P.s.: men de vil givetvis forsøge at forpurre flytning af "guldnumre" osv..
>men tag loven i hånden .. så kan de intet gøre.

De må godt tage sig ekstra betalt for at oprette et bestemt nummer,
men jeg tror absolut ikke der er nogen selskaber der siger, at det
koster noget at flytte nummeret til et andet selskab senere. Hvor har
du hørt det?

Skriv venligst under det du svarer på - det gør det ofte meget nemmere
at forstå hvad du mener. Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad i mit indlæg
du kommenterer.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Those who understand binary, and those who don't.