Firewall, men port 23 åben?
Fra : Jan Viegand

Dato : 28-01-03 21:25

Jeg har lige installeret en Netgear FM114P (trådløst access point, firewall
mv.), som er sat til at alle ´"inbound services" bliver blokeret. Men når
jeg tester portene med www.grc.com og med Symantecs Security Check får jeg
at vide at port 23, Telnet, er åben.

Hvad gør jeg nu for at lukke denne port?

Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 28-01-03 21:52

Den Tue, 28 Jan 2003 21:25:05 +0100 skrev Jan Viegand:
> [...]
>at vide at port 23, Telnet, er åben.
>
>Hvad gør jeg nu for at lukke denne port?

Slukker din router

Mvh
Kent
--
echo f 0:0 ffff 0 | debug

Fra : Jan Viegand

Dato : 28-01-03 22:25

.......> >Hvad gør jeg nu for at lukke denne port?

> Slukker din router

Jeps, og hvis jeg så også slukker computeren eller måske endda slukker den,
så er jeg nok helt sikker

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-01-03 19:30

"Jan Viegand" <news@janFJERNviegand.dk> wrote in message

> Jeps, og hvis jeg så også slukker computeren eller måske endda slukker
den,
> så er jeg nok helt sikker

Selv om du har slukket den to gange, vil det nok være klogest også at trække
stikket ud.

vh
Jan

Fra : Christian Andersen

Dato : 28-01-03 21:52

Jan Viegand wrote:

> [...]
> at vide at port 23, Telnet, er åben.
>
> Hvad gør jeg nu for at lukke denne port?

Tjek manualen til din Netgear FM114P, det er nemlig den der har en port
åben.

--
..signature

Fra : Jan Viegand

Dato : 28-01-03 22:28

....> Tjek manualen til din Netgear FM114P, det er nemlig den der har en port
> åben.

Jeg har prøvet at tjekke, og så vidt jeg kan se har jeg en "rule", som ser
sådan ud for "inbound service":
Service name: Any
Action: BLOCK always
WAN Users: Any

Jeg ville tro at port 23 er omfattet af denne.

Jan

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-01-03 22:37

"Jan Viegand" <news@janFJERNviegand.dk> writes:

> [...]
> Action: BLOCK always
> WAN Users: Any
>
> Jeg ville tro at port 23 er omfattet af denne.

Har du tjekket at det ikke er et eller andet telnet
konfigurerings interface til routeren som man skal
slå fra andet steds?

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Jan Viegand

Dato : 28-01-03 23:10

> Har du tjekket at det ikke er et eller andet telnet
> konfigurerings interface til routeren som man skal
> slå fra andet steds?

Man får adgang via et web-interface til routeren. Jeg har prøvet med Telnet
til routeren via LAN, men kommer ikke igennem. Heller ikke hvis jeg prøver
med Telnet til min offentlige IP-adresse. Så måske er der ikke noget
problem?

Jan

Fra : Christian Andersen

Dato : 28-01-03 23:20

Jan Viegand wrote:

> [...]
> til routeren via LAN, men kommer ikke igennem. Heller ikke hvis jeg prøver
> med Telnet til min offentlige IP-adresse. Så måske er der ikke noget

Prøver du at forbinde til den offentlige IP fra LAN? Det vil nemlig ikke
virke. Nogle routere kan nemlig ikke lave en "sløjfe" på den måde (eller
hvad den officielle betegnelse nu er).

Prøv at få en ven udefra til at forbinde til port 23 på din IP-adresse og
se hvad der sker.

--
..signature

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-01-03 01:38

In dk.edb.sikkerhed, Jan Viegand <news@janFJERNviegand.dk> says...
> med Telnet til min offentlige IP-adresse. Så måske er der ikke noget
> problem?

Det tror jeg ikke der er. Har lige prøvet at telnette og der er _intet_
der svarer...

Du kan vist sove roligt.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jan Viegand

Dato : 29-01-03 08:19

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> In dk.edb.sikkerhed, Jan Viegand <news@janFJERNviegand.dk> says...
>
> Det tror jeg ikke der er. Har lige prøvet at telnette og der er _intet_
> der svarer...
>
> Du kan vist sove roligt.

Tak for test og tak for svar. Og jeg sov godt i nat

Jan