Online rollespil
Fra : -oxxxxxo-

Dato : 28-01-03 20:29

Som gammel rollespiller, som desværre ikke har så meget tid længere, kan
online rollespil være en interessant mulighed.

Har prøvet at spille EverQuest, men syntes det er for dyrt ... og præget af
hack'n'slash.

Findes der andre og billigere alternativer? ... Er dog kun interesseret i
grafiske alternativer.

.... og hvad koster en konto hos Ultima Online?

Fra : KGA

Dato : 28-01-03 21:26

Neverwinter Nights.

Det er ikke et decideret MMPWORPG (Massive Multiplayer Persistent World
Online Role Playing Game), men det giver nogen rigtig gode muligheder for at
prøve mange forskellige personers ideer, verdener og evner ud i
programmeringens kunst.

Det sidste virker måske afskrækkende, men er man ikke interesseret i C
programmering, så vil man blot sidde og nyde de mange særlige fordele, der
er tilgængelige på visse servere. Det tekniske er ikke synligt som sådan,
men har man interessen er det en fornøjelse at se hvor kreative folk er, og
hvor stor lyst der er til at vise deres evner til alle.

Fordelen ved Neverwinter Nights er at man kan bruge samtlige servere lige så
meget man gider, der er kun én udgift, og det er anskaffelsessummen på selve
spillet. Online tjenesten er 100% gratis.

Ulempen er selvfølgelig at Neverwinter Nights er baseret på D&D3, og er man
fanatisk anti-D20 fungerer det naturligvis ikke. Er man mere interesseret i
historien, miljøet, den underliggende engine og det enorme potentiale i
spillet, så er det helt perfekt.

Det mest originale ved NWN er forresten at der er online DM's som kan tage
aktiv del i spillet og lave real-time missioner og scenarier. Det er
frygtelig underholdende, og på de rigtige servere er det en fantastisk
fornøjelse!

Prøv for eksempel følgende servere for gode historier, et godt miljø og en
god atmosfære mellem de mange stamspillere:
Server: Silver Swan. Module: YEMM - The land of legends
Server: Alternate ZL. Module: Zombieland

Med venlig hilsen,

Klaus Green-Andersen

PS: Jeg er ikke ansat af Bioware, jeg er blot ret godt tilfreds med de
300,00 kr jeg gav for spillet!

Fra : EVoL

Dato : 29-01-03 02:53

> PS: Jeg er ikke ansat af Bioware, jeg er blot ret godt tilfreds med de
> 300,00 kr jeg gav for spillet!

Ditto her fra! Jeg elsker det spil! Og er også meget tilfreds
Jeg vil så nævne at jeg også er glad for D&D 3.ed for en ordens skyld.

Før det spillede jeg Baldurs Gate I & II, også ganske udemærket spil, fra
Bioware!

God fornøjelse!
-e.

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-01-03 14:39

On Wed, 29 Jan 2003 02:52:44 +0100, "EVoL" <evol@evol.dkxx> wrote:

>Ditto her fra! Jeg elsker det spil! Og er også meget tilfreds
>Jeg vil så nævne at jeg også er glad for D&D 3.ed for en ordens skyld.

NWN er for mig en erstatning for P'n'P D&D 3rd Ed., da der ikke rigtigt
er nogle aktive spillere her i området. De lader sig i hvert fald ikke
opdrive.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Jesper Hylling

Dato : 30-01-03 02:41

"-oxxxxxo-" <holst@indsæt_stofanet_her.dk> skrev i en meddelelse
> Som gammel rollespiller, som desværre ikke har så meget tid længere, kan
> online rollespil være en interessant mulighed.

Du vil nok ikke finde så meget "rollespil" i de titler som er ude lige nu.
Men hvis du ligesom jeg er afhængig af fantasy og Science Fiction i (stort
set) alle former, er der god mulighed for at få et fix.

> Har prøvet at spille EverQuest, men syntes det er for dyrt ... og præget
af
> hack'n'slash.

EverQuest er efterhånden en slidt gammel sag, på trods af at det er blevet
udvidet og fornyet mange gange. Jeg har ikke selv spillet det særligt meget,
men jeg syntes ikke det er særligt skægt.
Dark Age of Camelot minder meget om EQ siges det. DAoC har dog en række
fordele i forhold til EQ. Dels er det nyere (og flottere), dels spiller
mange af de ting som gør EQ kedeligt ikke nær så stor en rolle ("camping"
f.eks.). Desuden bygger DAoC på myten om Kong Arthur, hvilket gør det
forholdsvis let for alle at sætte sig ind i baggrunden.
Endelig er der i DAoC mulighed for at deltage i slag og belejringer af
fæstninger mod de fjendtlige "realms" (der er 3 realms: Hibernia, Midgard og
Albion, henholdsvis inspireret af keltisk mytologi, nordisk mytologi og
britisk mytologi). Prisen er dog nogenlunde den samme for DAoC og EQ.

> Findes der andre og billigere alternativer? ... Er dog kun interesseret i
> grafiske alternativer.

Prisen afhænger desværre ofte af kvaliteten. Der findes mange MMORPGs, og
også rigtig mange dårlige. Jeg holder meget af DAoC (som du måske kan
fornemme ;)), og har ikke fundet nogle billigere/bedre alternativer. Dog er
der et par spændende titler på vej: EVE-Online (www.eve-online.com) og Star
Wars Galaxies (www.starwarsgalaxies.com), men tendensen er ikke at de bliver
billigere at spille. Tvært imod.

> ... og hvad koster en konto hos Ultima Online?

Jeg har selv spillet Ultima Online i 2 år, før jeg belv træt af det. Da jeg
spillede kostede det 9.95$ per måned (første måned gratis).
Ultima Online var et formidabelt spil, og et af de første af sin art. I et
forsøg på at redde spillet fra konkurrenterne (EQ og andre) blev der dog
indført en række features som ødelagde spillet for mig.
Mulighederne for at "rollespille" var/er dog bedre i UO end i nogle af de
andre jeg har prøvet, netop på grund af det primitive interface, synes jeg.

/Jesper

Fra : SWL

Dato : 16-02-03 20:16

Hi alle

blot en lille efterlysning...er der nogle " voksne" rollespillere i mit
område..

Hobro og omegn

Fra : SWL

Dato : 16-02-03 20:31

On Sun, 16 Feb 2003 20:15:46 +0100, SWL <swl@c.dk> wrote:

> Hi alle
>

> blot en lille efterlysning...er der nogle " voksne" rollespillere i mit
> område..
>
> Hobro og omegn

ups sorry ..skulle have været en ny thread :)

Fra : Bong

Dato : 21-02-03 10:12

JA det er der... så du er ikke alene i Holstebro

Fra : Sebastian P.

Dato : 01-02-03 17:31

"-oxxxxxo-" <holst@indsæt_stofanet_her.dk> wrote in

<snip>
> Findes der andre og billigere alternativer? ... Er dog kun
> interesseret i grafiske alternativer.
<snip>

Så kan du prøve The Kingdom of Drakkar.
http://www.KingdomOfDrakkar.com
Det er godt nok en anelse gammelt i forhold til andre online RPG'er,
men på trods af alderen har den stadig mange spillere.
Der er mange tekst-kommandoer, men de mest brugte kan man lægge ned i en
række macro-knapper på bunden af skærmen. Har jeg nævnt at det er gratis
at spille på det originale kort? (Og det er heller ikke så småt endda)
For $4.95 oveni kan man også få adgang til 2 restrictede kort, så der er
nok at lave.

Jeg spillede selv spillet for et stykke tid siden, og jeg syntes det var
ret godt. Og når man ikke gider at spille, kan man vende tilbage til den
indbyggede chat-lobby og snakke med de andre spillere.