[DVD] Aliens - Quadrilogy!!!!!!!!!!!
Fra : Morten DH

Dato : 28-01-03 20:08

Så er historien lækket (taget fra The Digital Bits):

"There's an insert that's been included with Fox's X-Men 1.5: Special
Edition DVD, which reveals a major upcoming release from the studio - the
9-disc Alien Quadrilogy box set! All four films in the series, Alien,
Aliens, Alien 3 and Alien: Resurrection, are being given brand new special
edition treatment (2-discs each) with a separate bonus disc of extra
materials. Many of the extras on the set have never been seen before.
There's no release date announced yet, but the title is set to be released
in "2003". Should be very cool. Click here to see a scan of the insert
itself, and here's the tentative cover art for the box set..."

Og det er naturligvis kun R1 indtil videre, så Infosec direktivet får
fingeren om så jeg skal rejse til USA og hente den personligt

Fra : Morten DH

Dato : 28-01-03 20:10

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> Click here to see a scan of the insert itself, and here's the tentative
cover art for the box set..."

Her:
http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covers2/alienquadpamphlet.jpg

Fra : Jens Thomsen

Dato : 28-01-03 23:33

> Her:

http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covers2/alienquadpamphlet.jpg

Yay!

Den første boks var god i forhold til udgivelsestidspunktet (vistnok endda
den første egentligt boksudgivelse på dvd ved siden af Criterions Brazil),
men den er ærligt talt en smule tynd i dag. Især i betragtning af det væld
af informationer og billedmateriale, der fandtes på den gamle
laserdisc-udgave af den første film, og som ikke blev ført over til det nye
medie.

Jeg håber personligt på ALT ekstra materialet fra LD-boksen af Alien, begge
udgaver af Aliens og arbejdskopien (selvom den skulle være ukomplet) af
Alien 3. Alien: Resurrection kan de for min skyld forære til de sultne børn
i Afrika.

9 dvd'er? Uha. Den bliver bankrådgiveren nok ikke helt tilfreds med.

MVH
Jens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-01-03 20:57

Hej!

Morten DH wrote:

> Så er historien lækket (taget fra The Digital Bits):

Hmmmm, så skal man til det igen Jeg har ikke engang fået set alle filmene i
den først-udgivne boks og allerede nu er den forældet... Damn.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"If it's got tits or wheels it'll break your heart"

Fra : Kim

Dato : 28-01-03 23:34

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
> [...]
>

> Og det er naturligvis kun R1 indtil videre, så Infosec direktivet får
> fingeren om så jeg skal rejse til USA og hente den personligt

Tør vi håbe på DTS? :)

Der er i hvert fald ikke nogen tvivl om, at jeg skal have denne boks, når
den udkommer. Jeg har Alien Legacy og den er jeg rimelig tilfreds med. Jeg
havde dog håbet på lidt mere ekstra materiale, da den udkom i sin tid.

--
Kim

Fra : Martin Møller

Dato : 28-01-03 23:35

> [...]
>

> Og det er naturligvis kun R1 indtil videre, så Infosec direktivet får
> fingeren om så jeg skal rejse til USA og hente den personligt

De skal nok have skrabet nogle penge ind så de kan få lavet den længe
ventede 5 og sidste Alien film i rækken. Smart så lige at lave et sæt dvd
med nøjagtig de samme film i en anden indpakning og så lige fylde lidt
ekstra på som man måske kun får set igennem en eneste gang. Smart måde at
malke koen en ekstra gang.

Martin

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-01-03 00:51

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> De skal nok have skrabet nogle penge ind så de kan få lavet den længe
> ventede 5 og sidste Alien film i rækken.

Jeg tror ikke, at du skal regne med, at overskuddet fra nogen dvd-udgivelse
batter ret meget i forhold til budgettet på en amerikansk spillefilm.

MVH
Jens

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 29-01-03 01:22

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote

> [...]
dvd-udgivelse
> batter ret meget i forhold til budgettet på en amerikansk spillefilm.

Uha jo da.
I rigtig mange tilfælde tjener filmen langt mere ind på vhs og dvd end ved
biografudgivelsen (og dermed gerne mere end filmens budget - naturligvis :)

- Dennis

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-01-03 12:06

"Dennis Sørensen" <midnighter_x@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> I rigtig mange tilfælde tjener filmen langt mere ind på vhs og dvd end ved
> biografudgivelsen (og dermed gerne mere end filmens budget - naturligvis
:)

Rettigheder til og indtjening fra salgs- og lejevideo og dvd +
visningsrettigheder til tv + evt. merchandise spiller en stor rolle for
mulighederne for finansiering af en stortbudgetteret, amerikansk genrefilm
idag, det er rigtigt. Men der er tale om udgivelser af samme film, og at de
skulle udgøre "langt mere" af den samlede omsætning, må du meget gerne finde
nogle specifikke eksempler på.

Her påstås det, at motivationen bag denne udgivelse alene skulle være at
skaffe finansiering til en ny film i serien. En film, der har eksisteret som
rygte i årevis, men som der per dags dato stadigvæk hverken eksisterer
manuskript til eller er påbegyndt præ-produktion eller skrevet kontrakter
på. I betragtning af den normale produktionstid på sådan et projekt +
dvd-udgivelsen karakter anser jeg det som vrøvl. Der er tale om en meget,
meget dyr luksusudgivelse kun på dvd af en række halvgamle film. Der
eksisterer oven i købet en ældre version af sættet, og da det må forventes,
at ikke alle vil finde det nødvendigt at opgradere, vil du på trods af
filmenes status få en mere begrænset målgruppe end en tilsvarende
luksusudgivelse af en hel ny film ville have. Boksen vil ganske sikkert
indbringe en pæn slat slanter. Det alene er motivation nok. Men indtjeningen
af sådan en type udgivelse vil ligge langt under det estimerede budget på en
effekttung genrefilm.

Man kan jo spørge sig selv i rimeligheden af påstanden: Var Godfather-boksen
så også led i finansieringen af fjerde del af familiesagaen, som der pt.
florerer rygter om? Og hvad med Alien Legacy - den forrige Alien-boks? Nej
vel? Motivationen bag denne udgivelse er simpelthen at dække et marked, der
eksisterer, og tjene nogle penge på det. Det har INTET med et evt. femte
indslag i serien at gøre.

MVH
Jens

Fra : Per

Dato : 29-01-03 09:09

> [...]
> in "2003". Should be very cool. Click here to see a scan of the insert
> itself, and here's the tentative cover art for the box set..."

Er det kun mig, der syntes det er noget pis at udgive endnu en Alien box?
Det er da at tage pis på alle dem, der har købt den nuværende.

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-01-03 12:27

> Og det er naturligvis kun R1 indtil videre, så Infosec direktivet får
> fingeren om så jeg skal rejse til USA og hente den personligt

Du kan vel bare bestille den over internettet - det må da være billigere end
at rejse over there, og i følge direktivet, er der intet galt i det. Jeg går
ud fra, at du ikke har tænkt dig at sælge dem.

Fra : Morten DH

Dato : 29-01-03 15:57

"Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
går
> ud fra, at du ikke har tænkt dig at sælge dem.

Ej jeg ved det godt, kunne bare ikke dy mig for at gøre opmærksom på at ikke
engang Atlanterhavet og Brian Mikkelsen i forening skal forhindre mig i at
få den ind i samlingen

Fra : ML-78

Dato : 29-01-03 18:45

> [...]
> in "2003". Should be very cool. Click here to see a scan of the insert
> itself, and here's the tentative cover art for the box set..."

Rigtig gode nyheder. Det blive or mit vedkommende et af årets mest ventede
udgivelser (sammen med den Metropolis, jeg lige har fået).

ML-78

Fra : Morten DH

Dato : 29-01-03 22:05

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Rigtig gode nyheder. Det blive or mit vedkommende et af årets mest ventede
> udgivelser (sammen med den Metropolis, jeg lige har fået).

Hvad?!? hvordan har du fået den så hurtigt? den kommer da først den 18.
Feb...

Fra : Ole Kofoed

Dato : 29-01-03 22:26

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse:

> Hvad?!? hvordan har du fået den så hurtigt? den kommer da først den 18.
> Feb...

Den er lige kommet ud i England.

Mvh.

Ole

Fra : ML-78

Dato : 30-01-03 05:18

> Hvad?!? hvordan har du fået den så hurtigt? den kommer da først den 18.
> Feb...

Eureka har lige udgivet den på R2. Den er identisk med Kinos kommende
udgivelse bortset fra, at man på Eureka også har mulighed for at vælge Dolby
2.0 lydspor.

ML-78

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-01-03 16:04

On Thu, 30 Jan 2003 05:18:14 +0100, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Eureka har lige udgivet den på R2. Den er identisk med Kinos kommende
>udgivelse bortset fra, at man på Eureka også har mulighed for at vælge Dolby
>2.0 lydspor.

Link?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : ML-78

Dato : 30-01-03 21:41

Dolby

> Link?

http://www.mrbensons.co.uk/rb/newdetail.asp?product=7000000075436&feature=y

ML-78

Fra : Andreas Ohn-Andersen

Dato : 30-01-03 18:13

Kan det muligvis betyde at den gamle Legacy box, bliver sat ned i pris, til
fordel for os der er ligeglade med ekstramaterialet?

--
..- -. -.. .-. . .- ...
A n d r e a s

Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i news:b16keu$8s$1@sunsite.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 30-01-03 17:41

"Andreas Ohn-Andersen" <andreas.ohn@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det muligvis betyde at den gamle Legacy box, bliver sat ned i pris,
til
> fordel for os der er ligeglade med ekstramaterialet?

Det kan man sagtens forestille sig. Men man skal nok holde et vågent øje med
priserne hos de enkelte forhandlere, for det kommer helt sikkert an på, hvor
mange distributøren har tilbage, om der kommer en generel prisnedsættelse,
eller om sættet bare forsvinder ud af markedet. Alien Legacy har jo allerede
været på tilbud flere steder. Jeg fik f.eks. min egen for omkring 350 kroner
i UK for et år siden.

MVH
Jens