Frustrationer over farvebedømmelse af NFO
Fra : Per Werner

Dato : 28-01-03 19:18

Hej allesammen.

En af vores skovkatte volder os STORE problemer vedr. hans farve.
Han er oprindeligt blevet bedømt af Jette, som værende rød silver makrel
tabby, men nu er der store problemer.
På ca. hver anden udstilling, får vi at vide af dommeren, at han ikke er
silver, derfor er "vi" i en forkert gruppe, hvilket betyder at han, i de
tilfælde, aldrig kan blive bedre end Ex1.
Forstå mig ret, for i vores øjne er han jordens dejligste kat.
I alle de andre tilfælde, er han blevet BIV hver gang.
Det som vi efterlyser, er gode råd.
Kan vi bede dommeren, om at bedømme ham i dagslys, hvor hans silver er
ganske tydeligt.
Problemet opstår øjensynligt, når vi er indendørs, med den belysning der
oftest giver et gulligt skær, i sådanne haller.
Tak på forhånd for alle svar. Det er en pragtfuld NG.
Se ham på dk.fritid.dyr.kat
under navnet Britta Werner

--
"Hvorfor investere i en Rembrandt, når et spejl er både billigere og
smukkere."

Fra : Camilla Scharff

Dato : 28-01-03 20:18

Hej Britta

Jeg synes du skal kontakte Felis Danicas Avlsråd, der bl.a. beskæftiger sig
med farvebedømmelse af "vanskelige" katte - en/to personer fra Avlsrådet
kommer på besøg hos dig og ser katten, og så skulle det forhåbentlig være
afgjort een gang for alle...
Se info omkring kontakt til Avlsrådet på Felis Danicas hjemmeside
www.felisdanica.dk

Mvh. Camilla

Fra : Majer

Dato : 28-01-03 21:40

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afgjort een gang for alle...
> Se info omkring kontakt til Avlsrådet på Felis Danicas hjemmeside

Hej Camilla!

Må man gerne selv kontakte Avlsrådet?? Jeg vil meget gerne have Creamy's
stamtavle, som er i Avlsrådet netop med en farvebedømmelse. Men jeg mener at
have læst et sted, at det skal gå gennem "sin" hovedsklubs stambogssekratær.
Og hun har ikke reageret på min mail. Så jeg overvejer selv at spørge
avlsrådet ang. stamtavlen.

Mange hilsner fra
--
Majer

http://www.majer.dk
(Nu med helt nyt design)

Fra : Camilla Scharff

Dato : 28-01-03 22:40

"Majer" <majbritt<FJERN@majer.dk> skrev...
> [...]
stambogssekratær.
> Og hun har ikke reageret på min mail. Så jeg overvejer selv at spørge

Hej Majer

Hvis du kigger på Felis Danicas hjemmeside, som jeg postede linket til, så
står der tydeligt, at man kan kontakte medlemmer af Avlsrådet direkte...
(deres mailadresser mv. er angivet).
Derimod må medlemmerne IKKE selv kontakte Felis Danicas stambogsfører Annika
Högberg - men hun har nu heller ikke noget med Avlsrådet at gøre

Mvh. Camilla

Fra : Per Werner

Dato : 29-01-03 00:08

Hej Camilla.
Tak for svaret.
Jeg kan ikke se, hvad det skulle nytte, når det rent faktisk er formanden
for avlsrådet, Jette Madsen, der i sin tid farvebedømte ham.

Britta.

Fra : Grit Wessel

Dato : 29-01-03 08:39

> Jeg kan ikke se, hvad det skulle nytte, når det rent faktisk er formanden
> for avlsrådet, Jette Madsen, der i sin tid farvebedømte ham.

Hej Britta

Hvor gammel var han, da hun i sin tid farvebedømte ham?

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Mette Rahm

Dato : 02-02-03 22:46

Hej Grit (og Britta *sss*)

Jeg mener at Jette har dømt ham (nu må du rette mig Britta hvis jeg tager
fejl) da han var næsten nyfødt Og så også PÅ en udstilling.

Hvis jeg var dig (Britta altså ) ville jeg smide en mail til Jette, hun
husker ham med garanti (hvis du lige skriver opdrætsnavn og forældre på ham
)

Hvad man skal stille op på en udstilling, når dommerne er i tvivl - får man
ikke et eller andet stykke papir man kan fremvise og sige til dommeren at
denne kat ER farvebedømt x antal gange.
Og er det ikke også lidt mærkeligt at I får ex1% - normalt ville dommeren
farveændre katten, så den slet ingen bedømmelse fik. (det har jeg set før i
hvertfald)

Som sagt, jeg foreslår du skriver til Jette da hun før har set på katten, og
er formand for avlsrådet

Venligst Mette