Negleklipning
Fra : Helle Jensen

Dato : 28-01-03 16:56

Hej alle

Nu har jeg et par gange prøvet at klippe en af min hunds negle for kort -
det er bare ikke sjovt. Det er utroligt, at der kan komme så meget blod ud
af sådan en lille negl.

Jeg har hørt, at man kan få et middel der stopper blødningen. Er det
rigtigt? Hvad hedder det? Hvor køber jeg det?

Jeg tør simpelthen ikke klippe negle på ham igen, før jeg har sådan et
middel.

Jeg synes ellers altid, jeg er så forsigtig og kun klipper meget lidt af,
men har altså været uheldig. Er der mon nogen, som har et godt råd?

På forhånd tak for hjælpen

Helle (og Hannibal, der efterhånden hader at få klippet negle)

Fra : jysch

Dato : 28-01-03 19:02

> Jeg har hørt, at man kan få et middel der stopper blødningen. Er det
> rigtigt? Hvad hedder det? Hvor køber jeg det?

Hej Helle og Hannibal!

For 25 år siden da jeg havde hundesalon - havde jeg noget som mænd
brugte når de skar sig under barbering, jeg tror jeg købte det hos
materialisten - du kunne prøve at spørge der - men du kan også lave en
fast regel at du én gang om ugen klipper ca. 1 mm af neglen, det er
nemmere at bare tage spidsen af neglen én gang om ugen end at skulle
klippe én gang hver eller hver anden måned.

Håber at du finder noget som kan bruges

Mange hilsner
Jysch

http://www.kandu.dk/

Fra : Holm

Dato : 28-01-03 20:01

> [...]
>
> Jeg har hørt, at man kan få et middel der stopper blødningen. Er det
> rigtigt? Hvad hedder det? Hvor køber jeg det?

Hej Helle

Ja det er ikke særligt sjovt for hunden at få klippet en negl for tæt...
Du kan købe et produkt der hedder : ferriklorid , dup det på med vatpind ,
og blødningen stopper hurtigt. ( apotek eller matas har det , mener jeg )
( Jeg er selv lidt mere "ond" jeg har et brændejern til træ arbejde , og så
svitser jeg neglen, det går ekstremt hurtigt, og denne metode anvender de
fleste dyrlæger også ).......MEN !
Det er meget sældent det sker , for som en anden har skrevet , så er det
bedst at klippe neglene tit , og kun tage den yderste spids hver uge, så
burde der ikke være nogle problemer med det !

Mange hilsener Holm.

Fra : Smat

Dato : 28-01-03 21:12

Hejsa
På apoteket sælger de et midddel der stopper blødninger, det er helt
pinligt jeg er apoteksuddannet og kan ikke huske hvad det heddet... men
jeg ved lige hvor den står. Så du kan jo bare fortælle hvad du skal
have. På apoteker er man meget vandt til at man ikke kan huske alle de
mærkelige navne
Nå men det jeg egentligt ville foreslå dig er at invisterer i en
negleklipper med sikring. Den sørger jo netop for at du ikke klipper for
langt ind. De koster ikke en formue og så slipper du for at det går
galt.

Margrethe

http://www.kandu.dk/

Fra : Bettina Svendsen

Dato : 30-01-03 22:16

"Smat" <Smat.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> jeg ved lige hvor den står. Så du kan jo bare fortælle hvad du skal
> have. På apoteker er man meget vandt til at man ikke kan huske alle de

Jeg har købt et (relativt billigt) produkt på apoteket, der hedder DSB ("Det
stopper blødningen"), som virker fortrinligt

Kan det mon være det?

Mvh.

Bettina

Fra : Mallo

Dato : 28-01-03 21:19

> Nu har jeg et par gange prøvet at klippe en af min hunds negle for kort -
> det er bare ikke sjovt. Det er utroligt, at der kan komme så meget blod ud
> af sådan en lille negl.
Hej Helle & Hannibal.
Jeg har svaret på dette indlæg én gang før, men det ligger vist stadig ude i
cyberspace og griner af mig :(
Så jeg prøver igen..
Jeg har talt med min dyrelæge om det samme iforbindelse med en anden omgang.
(analkirtler). Med stor chance for at du godt ved følgende, skriver jeg det
alligevel:
Du burde kunne undgå det problem, hvis du _kun_ klipper tippen. Dvs. der
hvor neglen begynder at bue nedaf. Dér hvor den begynder at bue så at sige..
Så burde i slippe for den rædelige omgang det er når man klipper for langt
nede.. au au.. det bløder..
Ellers, hvis Hannibal er stået helt af, kan du også tage nogle rigtig lange
gå/løbeture på asfaldt eller anden hård solid grund når neglene begynder at
bue nedaf. Så burde det regulere sig selv da det bliver slidt ned istedet.
(Jeg lufter selv på græsplæne, og kender lidt til problemet).
Somsagt, jeg ved ikke om du ved det iforvejen, men hvor intet vover, intet
vinder..
Et stort medfølende piv herfra :)
Mallo & Maggie

Fra : Mari

Dato : 28-01-03 21:27

"Helle Jensen" <hellejensen@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har hørt, at man kan få et middel der stopper blødningen. Er det
> rigtigt? Hvad hedder det? Hvor køber jeg det?

Det hedder Klip_Stop og købes i velassorterede dyrehandler.

Fidusen som nybegynder med negleklipning er, at klippe en milimeter ad
gangen
- og holde øje med kernen i neglen. Når den mørke kerne bliver større, så
nærmer
du dig blodkarret.
Jeg holder poten med trædepuden opad, mens jeg trykker på ovenpå tåen, så
neglen
strækkes. Nu kan jeg så se, hvor lang neglen er - og hvor kort den plejer at
kunne
"tåle" blive.
Tommelfingerreglen er, at du ikke må kunne høre neglene, når hunden går på
et
glat gulv. Så, hvis du klipper plant med fodsålen, når du trykker/strækker
tåen - så passer det.

Isterning kan også stoppe blødningen.

/Mari

Fra : Bettina Svendsen

Dato : 30-01-03 22:18

"Mari" <alohaloh@min.dol.dk> wrote in message

> [...]
> gangen
> - og holde øje med kernen i neglen. Når den mørke kerne bliver større, så

Nu har min lille hvalp helt kulsorte negle - Hvordan hulen ser man det så?

Mvh.

Bettina

Fra : Mari

Dato : 31-01-03 00:08

"Bettina Svendsen" <mikro@mikro.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har min lille hvalp helt kulsorte negle - Hvordan hulen ser man det så?

Det har mine også - men kernen indeni neglen er grålig - og den inderste del
er mørkest.

/Mari

Fra : Helle Jensen

Dato : 28-01-03 22:22

Hej alle

Mange tak for jeres svar. Jeg vidste jo godt noget af det, men trængte til
at få det opfrisket.

Det med at klippe en gang om ugen vil jeg prøve nu, jeg havde en filosofi
om, at hvis jeg kun klippede en gang om måneden, så var der mindre risiko
for at klippe for meget af. Men nej - sådan er det jo ikke gået. Inden jeg
kaster mig ud i ,det vil jeg dog helt sikkert få fat i et af de midler I
nævner til at stoppe blødninger. Hvis nu... men forhåbentlig ikke.

Til Mari som skrev:

"Jeg holder poten med trædepuden opad, mens jeg trykker på ovenpå tåen, så
neglen strækkes. Nu kan jeg så se, hvor lang neglen er - og hvor kort den
plejer at kunne"tåle" blive."

Hvordan kan du se hvor kort neglen plejer at kunne tåle at blive? Kan du
beskrive det nærmere?

Til Mallo:
Dit første indlæg har du sent til min private mail, så det er ikke
forsvundet i cyberspace

Tak for hjælpen.

Hilsen Helle (-og en forsigtigt logrende Hannibal, der håber på en bedre
behandling af sine negle fremover)