K7S5A og div. ram
Fra : Pedersen

Dato : 28-01-03 16:39

Jeg har 256 mb (ddr 2100) Kingston ram siddende i mit K7S5A bundkort.
Det er ikke nok jeg skal have lidt mere. Men belært af tidligere erfaringer
fra mit forrige MSI bundkort er jeg
lidt loren ved at blande forskellige mærker.
Så enten hedder det 256 mb kingston mere, eller der
er måske nogle der vil fortælle hvad der har kunnet
køre sammen på dette kort.
Jeg har nemlig set dette tilbud:
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=20538
Men er der nogle der har erfaringer?
og er det godt at blande 256 mb med 512 mb
(og så af forskellige mærker?)
Og er der nogle der har dårlige erfaringer med at blande
visse mærker ram på dette bundkort? (Ikke sdram ram
problematiken)
Og hvad med at blande ddr 2700 med ddr 2100?
Lidt gode råd ville være velkomne.

Hilsen Jesper

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-01-03 16:43

Pedersen wrote:
> http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=20538
> Men er der nogle der har erfaringer?

Jeg har gode erfaringer med Crucial på ECS K7S5A,
jeg har desværre ikke prøvet andre.

> og er det godt at blande 256 mb med 512 mb
> (og så af forskellige mærker?)

Jeg ville tage chancen.

> Og er der nogle der har dårlige erfaringer med at blande
> visse mærker ram på dette bundkort? (Ikke sdram ram
> problematiken)

Det er der garanteret, jeg er så træt af mit. Det billigste er
garanteret et nyt bundkort ;(
Men som sagt, jeg ville tage chancen.

> Og hvad med at blande ddr 2700 med ddr 2100?

Jeg mener farten bare sænkes til laveste RAM hastighed.

/Mikael

Fra : Martin K

Dato : 28-01-03 17:13

> Jeg ville tage chancen.

Det ville jeg sq også... det er da ligefør jeg skal have sådan nogle selv...

Det burde ikke volde nogle problemer. læs: burde...

> Jeg mener farten bare sænkes til laveste RAM hastighed.

Ja hvis ikke du OC'er dem...

--
Martin K