"Peter Skjelbo, eaid.dk" <peter@VÆKeaid.dk> skrev i en meddelelse
news:3e36a18e$0$13259$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Lige en oplevelse, jeg gerne vil dele da der højst sandsynligt er flere
der
> sidder i samme situation som jeg gjorde.
>
> Jeg har været den ulykkelige ejer af en Nokia 8310, som har været til
> reparation 3 gange pga. en masse fejl i softwaren. Tredje gang lykkedes
det
> heller ikke at få den til at virke perfekt. Da jeg netop har købt ny
> telefon, forhørte jeg mig, hvad jeg skulle stille op med min gamle - jeg
kan
> jo ikke sælge en telefon videre, der ikke virkede.
> Den flinke sælger i Concept Store fortæller mig, at kan jeg skaffe
> dokumentationen på de tre reparationer og samtidig skriver en reklamation,
> vil Nokia højest sandsynligt bytte min gamle, defekte telefon til en ny -
på
> trods af garantien var udløbet med en måned.
Det er sådan, at hvis der i garantiperioden er foretaget en reparation, af
et eller andet apparat (telefon, strygejern,kamera m.m.), så har man 5års
garanti på reparationen altså hvis den samme fejl kommer igen.(Det er der
bare ikke ret mange der ved, og slet ikke forretningerne).
Mvh.
Kim
>
> Det lykkedes mig at skaffe dokumentation på to af reparationerne, men ved
at
> kigge på software-versionen i tlf'en kunne det ses, at en trede reparation
> havde været foretaget... Jeg afleverede telefonen samt tilbehøret og
> halvanden uge efter har jeg modtaget en ny 8310... (Som i øvrigt er til
salg
>
)
>
> Derfor: gem altid kvitteringerne for reparationerne, da det tilsyneladende
> er normal praksis hos Nokia at bytte telefonerne efter tre forgæves
> reparationer.... Håber nogle for nytte af dette...
>
> Peter
>
> ---
>
>
www.eaid.dk/testcenter - nu tester vi også mobiltelefoner
>
>