Rar service hos Nokia
Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 28-01-03 16:28

Hej,

Lige en oplevelse, jeg gerne vil dele da der højst sandsynligt er flere der
sidder i samme situation som jeg gjorde.

Jeg har været den ulykkelige ejer af en Nokia 8310, som har været til
reparation 3 gange pga. en masse fejl i softwaren. Tredje gang lykkedes det
heller ikke at få den til at virke perfekt. Da jeg netop har købt ny
telefon, forhørte jeg mig, hvad jeg skulle stille op med min gamle - jeg kan
jo ikke sælge en telefon videre, der ikke virkede.
Den flinke sælger i Concept Store fortæller mig, at kan jeg skaffe
dokumentationen på de tre reparationer og samtidig skriver en reklamation,
vil Nokia højest sandsynligt bytte min gamle, defekte telefon til en ny - på
trods af garantien var udløbet med en måned.

Det lykkedes mig at skaffe dokumentation på to af reparationerne, men ved at
kigge på software-versionen i tlf'en kunne det ses, at en trede reparation
havde været foretaget... Jeg afleverede telefonen samt tilbehøret og
halvanden uge efter har jeg modtaget en ny 8310... (Som i øvrigt er til salg
)

Derfor: gem altid kvitteringerne for reparationerne, da det tilsyneladende
er normal praksis hos Nokia at bytte telefonerne efter tre forgæves
reparationer.... Håber nogle for nytte af dette...

Peter

---

www.eaid.dk/testcenter - nu tester vi også mobiltelefoner

Fra : Tom

Dato : 29-01-03 10:18

> [...]
> vil Nokia højest sandsynligt bytte min gamle, defekte telefon til en ny -

> trods af garantien var udløbet med en måned.

Okay
Der var ellers en udsendelse i går "kontanten" hvor forbrugernævnet hævdede
at allerede når samme telefon går i stykker 2. gang, så har man ret til en
anden ny telefon.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 29-01-03 10:23

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
hævdede
> at allerede når samme telefon går i stykker 2. gang, så har man ret til en

Jeg så desværre ikke udsendelsen, og havde ikke læst om den før jeg skrev
indlægget - men måske derfor jeg fik byttet telefonen, selvom jeg kun havde
dokumentation for to af reparationerne..?

-Peter

Fra : KsNa

Dato : 29-01-03 19:26

"Peter Skjelbo, eaid.dk" <peter@VÆKeaid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil Nokia højest sandsynligt bytte min gamle, defekte telefon til en ny -

> trods af garantien var udløbet med en måned.

Det er sådan, at hvis der i garantiperioden er foretaget en reparation, af
et eller andet apparat (telefon, strygejern,kamera m.m.), så har man 5års
garanti på reparationen altså hvis den samme fejl kommer igen.(Det er der
bare ikke ret mange der ved, og slet ikke forretningerne).

Mvh.
Kim

Fra : Christian Poulsen

Dato : 29-01-03 20:16

> eller andet apparat (telefon, strygejern,kamera m.m.), så har man 5års
> garanti på reparationen altså hvis den samme fejl kommer igen.(Det er
> der bare ikke ret mange der ved, og slet ikke forretningerne).

Nej, det havde jeg nu heller aldrig hørt om, og tvivler på at det kan
passe.

Hvor kan jeg læse mere om det?

Fra : JMo.

Dato : 29-01-03 20:33

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in

> Nej, det havde jeg nu heller aldrig hørt om, og tvivler på at det kan
> passe.

1908-loven. Men det er den indgivne reklamation der forældes efter fem år,
ikke reklamationsfristen

Fra : JMo.

Dato : 29-01-03 20:59

"JMo." <ns_sf008@mohr.cx> wrote in

> 1908-loven. Men det er den indgivne reklamation der forældes efter fem
> år, ikke reklamationsfristen

Det var da vidst lidt stenet skrevet

Læs hellere:

http://www.fs.dk/pj/retogpli.htm#Mangler%20ved%20varen

(er dog vedr. den gl. købelov, men da netop de 5 år jo er reguleret i 1908-
lovens §1 er der ingen ændring i dette.)