Hvilket godt Bundkort til gammel AMD Athlo~
Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 28-01-03 12:23

Hej NG

Hvis det er det forkerte sted jeg spørger beklager jeg meget.

Jeg vil købe et nyt bundkort til min Scumpaq Presario 5800, da jeg syntes at
den er meget sløv sammenlignet med andre 600MHz maskiner.

jeg tror det har noget at gøre med at der står Compaq på alle driverer og
filer. Jeg har prøvet at lave et komplet geninstall men det har ikke
hjulpet.

Kunne det ikke tænkes at et friskt bunkort med alle de rigtige drivere,
kunne få systemet til at køre lidt bedre ?

Jeg har været inde på edbpriser og kigge, men der er så mange forskellige
bundkort, og så meget ved jeg heller ikke om forskellene på de enkelte kort.

Så hvis der er nogen der vil give mig et tip til hvilket mærke der generelt
laver gode bundkort, eller et bestemt bundkort som kører specielt godt
sammen med Athlon'en.

Især ting som opstart og nedlukning må gerne gå rigtigt hurtigt, hvis det er
noget der påvirkes igennem bundkort valg. Jeg har et 3Dfx Voodo 3/2000
grafikkort og et SB live value lydkort. HDD er UltraDMA33 men den kan vel
ikke bruges på et nyt bundkort? Ram købes bagefter.

Tak for hjælpen på forhånd

Steffen, Sønderborg

Fra : o&u

Dato : 28-01-03 13:34

On Tue, 28 Jan 2003 12:22:57 +0100, "Steffen H.Schmidt"
<vw83gti@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg vil købe et nyt bundkort til min Scumpaq Presario 5800, da jeg syntes at
>den er meget sløv sammenlignet med andre 600MHz maskiner.

Compaq kabinetter er da ellers ikke standard. Check lige det først.

Ahtlon 600 er vist slotA.

Det kan kun købes et sted i DK.
www.amitech.dk

overskudslager

Gigabyte 7IXE
http://tw.giga-byte.com/products/ga7ixe.htm

koster 250 plus moms og forsendelse.

> [...]
>
>Kunne det ikke tænkes at et friskt bunkort med alle de rigtige drivere,
>kunne få systemet til at køre lidt bedre ?

nja, compaq laver da næppe drivere.

>Jeg har været inde på edbpriser og kigge, men der er så mange forskellige
>bundkort, og så meget ved jeg heller ikke om forskellene på de enkelte kort.

slotA bundkort er gået ud af handlen for 1 1/2 år siden !

> [...]
>
>Især ting som opstart og nedlukning må gerne gå rigtigt hurtigt, hvis det er
>noget der påvirkes igennem bundkort valg.

Har du prøvet at defragmentere c-drevet ? Du skal tømme papirkurv
først.

>Jeg har et 3Dfx Voodo 3/2000
>grafikkort og et SB live value lydkort. HDD er UltraDMA33 men den kan vel
>ikke bruges på et nyt bundkort? Ram købes bagefter.

Jo, harddisk kan da bruges.

Voodoo drivere: www.voodoofiles.com

ram kan du da genbruge.

mvh

John

Fra : Klaus Bergh

Dato : 28-01-03 14:01

tjek først at din kabinet kan bruges. Compaq har haft en ide om, at de
skulle lave deres stik andeledes end normalt. dog har nogle af de større
maskiner et alm atx kabinet.
Athlon kan ligeledes godt være en slot type, så det skal jo passe med
bundkortet

Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 28-01-03 15:16

> [...]
> maskiner et alm atx kabinet.
> Athlon kan ligeledes godt være en slot type, så det skal jo passe med

Tak for svarene, hvordan ser jeg om det er Slot A eller Socket A bundkort
jeg skal finde ?

-Steffen

Fra : Klaus Bergh

Dato : 28-01-03 15:39

hvis du kigger på compaq hjemmeside, kan du finde 5800 modeller derinde, de
er efter hvad jeg kan se alle med slot processor

Fra : o&u

Dato : 28-01-03 16:18

On Tue, 28 Jan 2003 15:15:31 +0100, "Steffen H.Schmidt"
<vw83gti@hotmail.com> wrote:

>Tak for svarene, hvordan ser jeg om det er Slot A eller Socket A bundkort
>jeg skal finde ?

Åbner kabinet f.eks.

En slot er en slidse, og en socketa er en sokkel der ligger i plan med
bundkortet.

Så et slotA cpu står lodret op fra bundkortet. Det gør socket jo ikke.

John

Fra : ODB

Dato : 29-01-03 10:40

Hej der

Jeg ejere også en Skodpaq, og då jeg fik den i tidernes morgen laved jeg en
hade side, men på den sidde kan du se hvad din PC indeholder, jeg har lavet
en liste over hardware i Compaqen, tjek

http://www.vibeholm.dk/html/compaq.htm

Der kan du se bundkorted er et ATX bundkort, og jeg kan ikke lige huske
processoren

ODB

o&u <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in