IMEI
Fra : WHaP

Dato : 28-01-03 11:22

jeg har læst lidt om IMEI som burde være en mob´s serie nr. men hvad sker
der egenlig når 2 eller 3 mobil telefoner har den samme? vil den ene/de
andre så blive afvist eller?

WHaP

Fra : René Andreasen

Dato : 28-01-03 11:38

Der er ik 2 IMEI numre der er ens!

Fra : Jesper KA

Dato : 28-01-03 12:00

"René Andreasen" <r_andreasen@tdcspace.dk> wrote in message
> Der er ik 2 IMEI numre der er ens!

Med mindre man indlægger nyt IMEI i en stjålen mobil
og tilfældigvis rammer et eksisterende nummer.

Hvad der så ske rved jeg ikke men et godt gæt er
at "alarmklokkerne" ringer inde hos et eller andet tele
selskab.

Regards

Fra : DosMo

Dato : 28-01-03 12:26

>jeg har læst lidt om IMEI som burde være en mob´s serie nr. men hvad sker
>der egenlig når 2 eller 3 mobil telefoner har den samme? vil den ene/de
>andre så blive afvist eller?

Der kan ikke bruges 2 mobiler med samme imei på samme net. Så når ens
mobil skriver ADGANG NÆGTET så ved man at en eller anden paki har
stjålet ens imei.
Men selskabet kan se hvilket nummer synderen har så politiet kan få
hans røv buret inde.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-01-03 12:36

"DosMo" <dosmo29@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> stjålet ens imei.
> Men selskabet kan se hvilket nummer synderen har så politiet kan få

Men hvis det så er et taletidskort i en stjålen mobil med et falsk IMEI
nummer er der vel ikke andet at gøre end at de lukker for IMEI nummeret.

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : WHaP

Dato : 28-01-03 12:56

eller hvad sker der når man smækker ind 3310 IMEI ind på en 8310??

WHaP

"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3e366b3b$0$83832$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Fischer

Dato : 28-01-03 14:56

> eller hvad sker der når man smækker ind 3310 IMEI ind på
> en 8310??

Ikke noget. Et IMEI-nummer er i princippet uafhængigt af modellen. Men
fabrikanten bruger (får tildelt) de første cifre til at identificere
modellen, så hvis ingen har "pillet" kan man genkende modellen ud fra
nummeret.
Men mobilnettet kigger kun på selve nummeret og derfor kan to mobiler med
samme IMEI-nummer ikke bruges på samme tid - uanset hvilke modeller det så
er.

Hvis man af en eller anden grund (der er kun få legitime) er tvunget til at
ændre ens IMEI-nummer, så bør man tage et nummer fra en defekt telefon, så
man er sikker på ikke at ramme et eksisterende nummer.
Man bruger IKKE et tilfældigt IMEI-nummer fra en generator som AIG.

Jeg håber du efterhånden forstår hvad det er du har gang i.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : WHaP

Dato : 28-01-03 18:07

og så det sidste spørgsmål inden jeg lader subjekt ligge. hvis min mob nu
bliver nakket hvad forhindre så de folk i bare at ændre IMEI´en til et
tilfældigt tal? som fx 333333333333333 ?? [ja eller et andet som
858585858585858 ] så er der jo overhoved ingen sikkerhed eller tager jeg
fejl??

WHaP

Fra : Fischer

Dato : 28-01-03 18:21

> og så det sidste spørgsmål inden jeg lader subjekt ligge. hvis
> min mob nu bliver nakket hvad forhindre så de folk i bare at
> ændre IMEI´en til et tilfældigt tal?

Ingenting.
Eller et mere normalt nummer fra en defekt mobil, så er der næppe nogen der
studser over det.

> så er der jo overhoved ingen sikkerhed eller tager jeg
> fejl??

Lidt sikkerhed er der. Man skal jo gøre en vis indsats for at ændre
nummeret.
Ellers har du ret.

Fra : Peter P

Dato : 29-01-03 01:11

On Tue, 28 Jan 2003 12:36:24 +0100, "Christian B. Andresen"
<mailto:username@domain.country> wrote:

>Men hvis det så er et taletidskort i en stjålen mobil med et falsk IMEI
>nummer er der vel ikke andet at gøre end at de lukker for IMEI nummeret.

Der er vel en grund til at rigtige kriminelle "kun" bruger
taletidskort som næsten er umulig at spore tilbage til en ejer. Lidt
let skal de kriminelle da have det.

Fra : Lars Varming

Dato : 28-01-03 13:54

> [...]
> stjålet ens imei.
> Men selskabet kan se hvilket nummer synderen har så politiet kan få

Hvad hulen er det for noget racistisk pis: "så ved man at en eller anden
paki har stjålet ens imei" ?? Dvs. at danskere, italienere, tyrkere,
svenskere og andre ikke stjæler IMEI numre ? Jamen så er det jo bare at
fængsle alle pakistanere og så er det problem jo ude af verden ... og hvis
vi så med det samme tænder ovnene igen og finder jøder, sigøjnere og andre
vi ikke kan lide frem, så er vi jo tilbage hvor lille Hitler slap.

Klage afsendt til Sunsite vedr. racisme.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-01-03 17:34

"Lars Varming" <lars@varming.org> wrote in

> Klage afsendt til Sunsite vedr. racisme.

Slap lige af ik ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...

Fra : Fischer

Dato : 28-01-03 18:19

> Slap lige af ik ?

Hørt!

Fra : Peter P

Dato : 29-01-03 01:13

On Tue, 28 Jan 2003 16:34:18 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

>"Lars Varming" <lars@varming.org> wrote in

Uanset om Lars burde slappe af eller ej. Så har han ret. Men jeg er
sikker på at det mest er svenske nordmænd der stjæler IMEI nr.

Fra : Johnny K. Olesen

Dato : 28-01-03 16:03

DosMo wrote:
> [...]
> stjålet ens imei.
> Men selskabet kan se hvilket nummer synderen har så politiet kan få

Og hvis jeg husker min jura rigtigt, så betegnes ovenstående som
forstyrrelse på telenettet. Og da telenettet hører undere
telelovgivningen, så kan overtrædelser straffes meget hårdt.

At forstyrre telekommunikation er en MEGET alvorlig sag. Her snakker vi
ikke om bøder - men fængelsstraf!

---
Mvh.

Johnny

- som udtaler sig som privatperson - ikke som SONOFON ansat.

Fra : JMo.

Dato : 28-01-03 20:22

"Johnny K. Olesen" <not@email.com> wrote in

> At forstyrre telekommunikation er en MEGET alvorlig sag. Her snakker vi
> ikke om bøder - men fængelsstraf!

I England har der været tale om at indføre fængselsstraffe på 5 år, for at
ændre på IMEI-numre.

http://www.childpolicy.org.uk/dir/index.cfm?ccs=985&cs=1256