Skærme
Fijala 3554
TV / PC i "briller"
Fra : Frank N

Dato : 28-01-03 10:43

Hejsa,

Jeg har engang set at man kunne få et sæt "briller" (ligesom 3D VR briller)
som kunne benyttes både til PC og TV, hvor brillerne bestod af 2 LCD/TFT
skærme, én til hvert øje. Effekten skulle blive som at kigge på 60-80"
fjernsyn/monitor.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde sådanne briller, og
hvad pris de ca. ligger på?

Mvh Frank

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 28-01-03 13:53

Frank N wrote:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde sådanne briller, og
> hvad pris de ca. ligger på?

Noget i den stil her?

http://www.steves-digicams.com/glasstron.html

Du finder dem nok i Prof videobutikker, men søg på Google på LCD glasses
og der er masser af hits.

Mvh

Bruno

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 28-01-03 14:25

Frank N wrote:
> [...]
> fjernsyn/monitor.
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde sådanne briller, og

Der fulgte engang nogen med et af de store Creative-grafikkort i en
DeLuxe-version.
Måske er der nogen, der ligger inde med et par de ikke bruger (fordi man
bliver nuts i bærret af at bruge dem .

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Per N

Dato : 28-01-03 14:30

On Tue, 28 Jan 2003 14:25:27 +0100, "Steen Suder, privat"
<sfs_news@suder.dk> wrote:
>Der fulgte engang nogen med et af de store Creative-grafikkort i en
>DeLuxe-version.
>Måske er der nogen, der ligger inde med et par de ikke bruger (fordi man
>bliver nuts i bærret af at bruge dem .

De briller som fulgte med grafikkortene var ikke briller med skærme.
De havde bare et par LCD plader som skiftevis åbnede og lukkede
synkront med billedet på ens monitor og derved skabte en slags
3D billede. ( læs meget ringe 3D )

Jeg har sådan et par briller fra mit gamle Asus 3800 Deluxe kort

mvh Per

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 28-01-03 14:38

Per N wrote:

> [...]
> 3D billede. ( læs meget ringe 3D )
>
> Jeg har sådan et par briller fra mit gamle Asus 3800 Deluxe kort

I rest my case.

Så er der en naturlig forklaring på hvorfor man blev underlig i hovedet
af at bruge dem

Fra : Per N

Dato : 28-01-03 14:43

On Tue, 28 Jan 2003 14:38:28 +0100, "Steen Suder, privat"
<sfs_news@suder.dk> wrote:

>Så er der en naturlig forklaring på hvorfor man blev underlig i hovedet
>af at bruge dem

Ja, mine briller har kun været i brug i ca 10 minutter,
så de er stadig næsten som nye.

mvh Per