MS Windows
briani 27239
Opstartsbillede i XP
Fra : RSC

Dato : 28-01-03 09:57

Nogle der ved hvordan man ændre dette??

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-01-03 10:52

RSC wrote:
> Nogle der ved hvordan man ændre dette?

Jeg fandt dette i en anden gruppe, måske det er det du søger:

Select Start, Programs, MS-DOS Prompt. In the MS-DOS
window, type attrib -r -s -h c:\msdos.sys (use hyphens for the
dashes and make sure to leave a space in front of each one),
and then press Enter. Next, type notepad c:\msdos.sys. After
you press Enter, msdos.sys will come up in Notepad. If the line
"Logo=1" is there, change it to Logo=0. If it isn't there, add the
line Logo=0 just below the line that reads "[Options]". Save the
file and close Notepad. In the DOS window, type attrib +r +s +h
c:\msdos.sys (the same as the first command, only with plus signs
instead of hyphens), and press Enter. Close the window.

/Mikael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-01-03 11:48

> Jeg fandt dette i en anden gruppe, måske det er det du søger:

Det er det altså ikke.

Hvis du vil ændre opstartsbilledet, kan du gøre det på to måder - enten
bruge et program, som ThemeXP eller skifte billedet manuelt. Det gøres ved
at udskifte XP-kernen (NTOSKRNL.EXE) som ligger i \System32. Den indeholder
opstartbilledet (logonbilledet ligger i øvrigt i logonui.exe, samme
placering). Du kan finde filer med billeder på www.themexp.com. Den gamle
fil overskrives så med den nyhentede og alt bliver dejligt. Husk dog, at
dette skal foregå i en dosboot, da windows ikke tillader overskrivelse af
sin kerne, mens det er aktivt - duuuh =)

NB:
Hvis du har NTFS-formateret dit styresystemsdrev, er det muligt du ikke kan
få fat på det i via en dosbootdisk, da NTFS ikke understøttes af dos. Dog
findes der NTFSBoot-disketter, men de koster også kassen.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk