Tysk vogn
Fra : anders Jensen

Dato : 28-01-03 09:40

Hejsa i Gruppen
Jeg planlægger at tage til Tyskland og hente min næste camping-vogn. Jeg bor
selv i Tønder så turen er ikke så lang.
Jeg har hørt at de dernede kører med et andet tryk i gas-systemet, er det
rigtigt ?
Kan man bare bygge det om til danske forhold, er det lovligt ?
hvilken problemer kan man eventuelt få, også med indreg.
Jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig, det er jo snart sommer *S*
Anders

Fra : Gismo

Dato : 28-01-03 16:36

anders Jensen wrote:
> [...]
> hvilken problemer kan man eventuelt få, også med indreg.
> Jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig, det er jo snart sommer *S*

Hej.

Det kan ikke betale sig at lave gassens tryk om, da kontakter skal skiftes
på komfur, varmeovn o.s.v.
(sagde en forhandler)

Tyskerne bruger idag samme gas tryk som os, hvornår de begyndte ved jeg
ikke, det er der sikkert andre
der kan svare på, det har dog ingen betydning hvis vognen skal være fabriks
ny.

Gismo

Fra : T. Hartung

Dato : 28-01-03 20:55

"anders Jensen" <anjen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa i Gruppen

> Jeg har hørt at de dernede kører med et andet tryk i gas-systemet, er det
> rigtigt ?

det er rigtigt at der har været/er forskel. I DK er trykker 300 mmV - i D
500 mmV

mvh
T. Hartung

Fra : Henning Keseler

Dato : 30-01-03 21:22

"anders Jensen" <anjen@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3e36437c$0$71616$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa i Gruppen
> Jeg planlægger at tage til Tyskland og hente min næste camping-vogn. Jeg bor
> selv i Tønder så turen er ikke så lang.

Jeg hentede en ny Hobby 400 i Tyskland sidste efterår, og der er virkelig mange
penge at spare. Bedste tilbud fra tysk forhandler: 8000 euro ca. 60000 kr incl.
papirer og lån af forhandlerens prøveplader. Bedste tilbud i DK: 83000 incl. levering
eller fuld pris (ca. 90000) og et Isabella Capri telt oveni.

> Jeg har hørt at de dernede kører med et andet tryk i gas-systemet, er det
> rigtigt ?

De kører med samme tryk som os nu.

> hvilken problemer kan man eventuelt få, også med indreg.

Hvis du køber brugt skal du bare have den tyske reg.attest, sørg for at få udleveret
vognens fahrzeugbrief også, så er du sikker på at der ikke er gæld i den.
Hvis du køber ny vogn er det eneste papir du skal have et Data Certificate, som du
kan finde og udskrive fra færdselsstyrelsens hjemmeside.
http://www.fstyr.dk/Fagomraader/krav/dataerklaeringer/engelsk_caravan.pdf

Certificatet skal udfyldes af fabrikanten, hvilket alle fabrikanter ikke er lige villige til, så
kan man vistnok betale sig fra det hos den danske importør.
Jeg fik at vide dernede at det ikke var noget problem at få på gl. modeller om efteråret
hvorimod det ikke kunne lade sig gøre på 2003 modellerne.

Hvis du vil høre mere om mine erfaringer så spørg løs.

mvh. Henning

Fra : PHK

Dato : 02-02-03 17:03

"anders Jensen" <anjen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa i Gruppen

> Jeg har hørt at de dernede kører med et andet tryk i gas-systemet, er det
> rigtigt ?

Køb nyere end 97, så er det samme tryk.

Overvej om du vil køre med tyske flasker og køb trykregulator efter det.

De tyske er nemmere at skifte i Sydtyskland ....

--
_
|_|