Bog om udstilling.
Fra : Susanne

Dato : 28-01-03 07:04

Hej.

Er der nogen der kender til Titel og forfatter til en bog for nybegynder om
at udstille hund ??. Den skulle beskrive "grundreglerne" ang.
hundeudstilling.

Jeg tror den hedder noget i stil af : " Jeg skal udstille" Men er ikke helt
sikker

Sanne

Fra : Carina Graversen

Dato : 28-01-03 08:07

Hej Sanne.

Der er en bog, der hedder »Min hund skal på udstilling« af Ulla Sørensen.
Den er udgivet af Komma & Clausen i 1992.

- Kunne det mon være den ???

Hilsen
Carina
- Der aldrig har været på en hundeudstilling, ikke engang som tilskuer

- - -
Redningshunde i Aalborg
http://www.redningshund.dk/aalborg/

Fra : Susanne

Dato : 28-01-03 09:19

Carina Graversen <ina@hund.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b15a8h$i88$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Hilsen
> Carina
> - Der aldrig har været på en hundeudstilling, ikke engang som tilskuer

Hej Carina.

Ja, det er lige præcis den. Sjovt du kender den, når du aldrig har været på
udstilling. Du er for resten gået glip af noget. Jeg har aldrig selv
udstillet, men jeg har være tilskuer mange gange og sikke en masse skønne
hunde og dejlig atmosfære.
Tak
Sanne

Fra : Camilla Larsen

Dato : 28-01-03 13:13

Min hund skal på udstilling« af Ulla Sørensen.
Komma & Clausen ,1992.

Det er en eneste bog på dansk om hundeudstilling !

Ellers findes der en masse spændende bøger om hundeudstilling på
Amazon.com samt racebøger
--
Camilla

Fra : Battlefield´s

Dato : 28-01-03 13:47

Hej Camilla
Den eneste bog om hundeudstillinger er det nu ikke,
Nedenstående bog fandt jeg i reolen:
Tom Horner (på dansk ved I.C. Christensen):
"Rundt i ringen, håndbog for hundedommere og udstillere"
Clausen Bøger 1976.
Men den er naturligvis ikke oprindeligt på dansk.
Hilsen Vibeke

Camilla Larsen" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Det er en eneste bog på dansk om hundeudstilling !
>
> Ellers findes der en masse spændende bøger om hundeudstilling på

---

Fra : Camilla Larsen

Dato : 28-01-03 14:30

On Tue, 28 Jan 2003 13:47:07 +0100, "Battlefield´s"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>"Rundt i ringen, håndbog for hundedommere og udstillere"
>Clausen Bøger 1976.
>Men den er naturligvis ikke oprindeligt på dansk.

Hejsa Vibeke

Det er rigtig der også er den bog, men den bliver vist ikke genoptrykt
lige som clausen og komma´s bog fra 1992 . Derfor jeg siger at det er
den eneste danske bog om udstilling

Tom Horners bog skal man være heldig at finde antikvariater.

--
Camilla

Fra : Battlefield´s

Dato : 28-01-03 14:40

Nå, så skal jeg nok være glad for mit eksemplar
Jeg samlede på hundebøger i "mine unge dage" og har derfor efterhånden en
pæn samling af hundebøger især fra 1970´erne.

> [...]
> den eneste danske bog om udstilling
>
> Tom Horners bog skal man være heldig at finde antikvariater.

---

Fra : Mari

Dato : 28-01-03 21:40

"Susanne" <laurberg@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hundeudstilling.
> Jeg tror den hedder noget i stil af : " Jeg skal udstille" Men er ikke

I racernes specialbøger kan du også finde hints......... - kig på reolen i
biblioteket
og gerne i bøger om andre racer.
Og på http://www.dansk-kennel-klub.dk kan du finde udstillingsreglementet,
som
man skriver under på, at men kender når man tilmelder sig en udstilling.
Der kan du også finde vej til udstillingsdatoer og tilmeldingsblanketter.

Udstillingsdatoer og blanketter til udstilling i racens specialklub finder
du på
deres hjemmeside.
Men som det også nævnes, så kig i DKK's medlemsblad under din region, og
find oplysning om ringtræning der. (boiblioteket, hvis du ikke er medlem)
Man tilmelder sig ikke, men når man har fået at vide hvor det er, så møder
man
bare op og betaler er symbolsk beløb til dækning af trænerens befordring mv.
Ca. 20-30 kr.
pr. gang. Der er ikke krav om medlemsskab af DKK for at udstille på en DKK
udstilling - hunden skal blot være stambogsført i DKK - og jeg har aldrig
oplevet
at man skal dokumentere medlemskab af DKK, for at deltage i ringtræning.

/Mari

Fra : Susanne

Dato : 31-01-03 09:06

Mari <alohaloh@min.dol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e36ea84$0$187$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> oplevet
> at man skal dokumentere medlemskab af DKK, for at deltage i ringtræning.

Hej til jer alle
Og tak fordi I svarede på dette indlæg. Jeg har nu været så heldig, at jeg
gennem et antikvariat har skaffet mig både " Min hund skal på udstilling og
"Rundt i ringen" til den usle sum af 65 kr. :c)) Og jeg starter på
ringtræning på Mandag. Så nu skulle vi være dækket ind. Hvis vi er heldige,
kan det da være, vi er klar til Herning i November :c))))
For lige at være på den sikre side, fik jeg også bogen " Min hund skal have
hvalpe"

Susanne