variabel for alle brugere
Fra : Anders Lund

Dato : 28-01-03 01:02

I asp har man en variabel type der hedder en application, de kan læses fra
alle sider, ligegyldigt hvilken session du har. Altså en variabel, der har
et scoop på hele serveren oppe tid. Finden en sådan en i php? eller bliver
man nød til at bruge en test fil eller en database?

Anders Lund
AndersGED@zaim.dk
fjern geden fra min email adresse

Fra : Christian Iversen

Dato : 28-01-03 03:14

Anders Lund wrote:

> [...]
> et scoop på hele serveren oppe tid. Finden en sådan en i php? eller bliver
> man nød til at bruge en test fil eller en database?

Der findes flere forskellige ting til den slags i php. Hvad, mere specifikt,
skal du bruge?

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Anders Lund

Dato : 28-01-03 15:07

"Christian Iversen" <iversen@it.dk> skrev i en meddelelse
> Anders Lund wrote:
>
> Der findes flere forskellige ting til den slags i php. Hvad, mere
specifikt,
> skal du bruge?

Især til en chat. Men jeg har også gode erfariger fra asp med at bruge
sådanne variabler, til at holde styr på en online liste.

Fra : Christian Iversen

Dato : 28-01-03 16:23

Anders Lund wrote:

> [...]
>>

> Især til en chat. Men jeg har også gode erfariger fra asp med at bruge
> sådanne variabler, til at holde styr på en online liste.

Jeg fandt faktisk en side der beskriver det du mangler:

http://php.weblogs.com/php_application_variables

Ellers er den mest almindelige løsning en fil eller en (My)SQL database.

--
M.V.H
Christian Iversen