Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta Dynax 7 og Tamron Lens
Fra : Jesper K. C.

Dato : 27-01-03 23:20

Hej Jeg ville høre om nogle kender til Minolta Dynax 7 kamera hus, da
jeg overvejer at købe det til hobby brug. Ris / Ros til det

Og kender nogen til de nye Tamron lenser, især Ultra Zoom XR AF 28-300
mm

Er det godt eller skidt til hobby brug ?

Venlig hilsen
Jesper K.C.

online gallery :: www.studiok.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 28-01-03 01:56

"Jesper K. C." <jesper@studiok.dk> skrev
> Minolta Dynax 7 kamera hus,

Dynax 7 er et godt hus, jeg har selv 7xi, som har været min tro tjener
igennem de sidste 10 år. Det er et drift sikkert hus som kan holde til en
hel del, så det vil jeg ikke betænkelig ved at købe.

> Og kender nogen til de nye Tamron lenser,

Lige de nye Tamron lincer kender jeg ikke, men det er et mærke der fungere
godt sammen med Minolta, dog vil jeg heller købe en originalt Minolta linse,
evt. brugt.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Martin V

Dato : 28-01-03 05:15

> Dynax 7 er et godt hus, jeg har selv 7xi, som har været min tro tjener
> igennem de sidste 10 år. Det er et drift sikkert hus som kan holde til en
> hel del, så det vil jeg ikke betænkelig ved at købe.

Der er jeg også enig har selv et 7xi hus (reserve) som er mindst 6år gammel
0 problemer, så har jeg også et 700si hus som bare spiller 100% suverænt hus.
Har aldrig haft nogle probs med nogle af dem,Kan kun anbefale Minolta.

> Lige de nye Tamron lincer kender jeg ikke, men det er et mærke der fungere
> godt sammen med Minolta, dog vil jeg heller købe en originalt Minolta linse,
> evt. brugt.

Kender heller ikke de helt nye med bruger selv 28-200 og et 200-400 Tamron
zoomobjektiver og her har jeg heller aldrig haft problemer.
Jeg ville modsat Søren hellerer købe en lidt bedre Tamron objektiv end en orig
Minolta objektiv til samme pris da de uoriginale er mindst ligeså gode som de
originale (min mening) .

--
Hilsen Martin.

Fra : Per M

Dato : 28-01-03 08:29

Hej Jesper
Hvad angår Minolta kan jeg ikke råde dig - jeg er selv Nikon-mand, men hvad
angår Tamron objektiver har jeg selv haft tre af de gamle objektiver, og de
var i topkvalitet. Jeg formoder, at det også er tilfældet med deres nyere
modeller. Jeg bruger p.t. selv en Sigma 28-300 mm, som jeg er meget tilfreds
med, og modellen laves også til Minolta. Der er selvfølgelig altid
objektiver med faste brændvidder, der er bedre, men til hobbybrug er det
fremragende.
Jeg var lige inde på din hjemmeside, og der kunne jeg se, at du kender lidt
til Sigma i forvejen. Flotte billeder!

Med venlig hilsen
Per M