Nætværk for en armatør
Fra : hjulstad

Dato : 26-01-03 18:09

Det er sikkert ikke første gang I ser dette.

Vi har 2 pc'er. Begge med XP proff.
Hvordan gør man?
Vi har en hub og begge kan komme på nettet. (Via kabel TV)
Hvordan kan vi få de to pc'er til at se hinanden? De er begge sat til at de
automatisk skal finde IP. Vi har ingen fast IP adresse hos Forsyningen.
Hvordan skal opsætningen være?

Tak
TH - amatøren

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-01-03 09:12

"hjulstad" <thjulstad@sol.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> at de automatisk skal finde IP. Vi har ingen fast IP adresse hos
> Forsyningen. Hvordan skal opsætningen være?

Installér en NetBeui protokol på hver maskine.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mads Bahrt

Dato : 28-01-03 11:00

Bjarke Andersen wrote:
> Installér en NetBeui protokol på hver maskine.

Dette er en fin løsning hvis det eneste der skal foregå mellem
computerne er filudveksling og printerdeling. Hvis der skal foregå andet
følg:
http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

MVH
Mads

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-01-03 11:30

Mads Bahrt <mads_bahrt@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Dette er en fin løsning hvis det eneste der skal foregå mellem
> computerne er filudveksling og printerdeling. Hvis der skal foregå andet
> [...]

Sarjt Mads! Vidste ikke der endelig var en side som forklarede det nemt,
hvordan man gjorde den hårde metode.

Så TDC kunder osv. her er endnu en løsning!

--
Bjarke Andersen

Fra : hjulstad

Dato : 28-01-03 17:47

Tak for linket.
Thomas

Fra : Christian Catu

Dato : 28-01-03 19:23

"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> wrote in message

> Dette er en fin løsning hvis det eneste der skal foregå mellem
> computerne er filudveksling og printerdeling. Hvis der skal foregå andet
> [...]

Jeg har fulgt instruktionerne her, og jeg får fint computerne til at få
sekundære ip adresser som hedder henholdsvis 192.168.0.1 og ....2. De kan
stadig ikke se hinanden uden netbios protokollen! De kan sagtens pinge
hinanden, men jeg kan ikke gå på den anden maskines drev før jeg igen har
aktiveret netbios på begge maskiner

Fra : Cubus

Dato : 28-01-03 19:42

"Christian Catu" <bjergNOSPAM@catu.dk> skrev

> [...]
> stadig ikke se hinanden uden netbios protokollen! De kan sagtens pinge
> hinanden, men jeg kan ikke gå på den anden maskines drev før jeg igen har

Har du læst eksperimentet, placeret under Win98?

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk