MS Windows
briani 27239
Xp på en ny harddisk ?
Fra : Niels Frahm

Dato : 27-01-03 22:23

Jeg har lige fået en ny harddisk - den vil jeg gerne have min
nuværende Win xp over på denne harddisk - opsætning og det hele -
hvordankan jeg gøre det ?
- kan jeg lave en ghost fil af drevet - og gemme det på sidste del af
drevet - skifte om (sætte den nye disk som primær, den gamle som
sekundær)- så indlæse ghost filen på den nye disk ?
--. eller hvordan ?

Niels

Fra : Madsen

Dato : 27-01-03 22:43

Niels Frahm skrev:

> [...]
> drevet - skifte om (sætte den nye disk som primær, den gamle som
> sekundær)- så indlæse ghost filen på den nye disk ?

Er der ikke en funktion i Ghost som hedder Disk to Disk, eller noget i
den stil? Jeg mener at den er beregnet til at kopiere indholdet fra en
disk til en anden.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 27-01-03 22:45

Niels Frahm wrote:
> [...]
> drevet - skifte om (sætte den nye disk som primær, den gamle som
> sekundær)- så indlæse ghost filen på den nye disk ?

Hvorfor ikke bare køre disk to disk i stedet for disk to image.

Hvis du vil have den nye disk delt i to, er der så ikke noget der
hedder disk to partition

Hvis det er et image du vil lave var det vel mere logisk at lave image
filen hvor den gemmer image filen på det nye drev og så kopiere image
filen over på det gamle drev og så bytte rundt, og så indlæse image fra
det gamle drev.

--
Mvh Edmund

Fra : Pico

Dato : 27-01-03 22:45

Niels Frahm wrote:
> [...]
> drevet - skifte om (sætte den nye disk som primær, den gamle som
> sekundær)- så indlæse ghost filen på den nye disk ?

Hvis du kun har en partion på drevet tror jeg ikke du kan.
Du kan evt. brænde til CD'er eller endnu lettere, jeg går ud fra at din
nye HD er rimelig stor, del den op i 2 partioner og læg dit Ghost elle
Image på den sidste partion og derfra lægge det på den første
partion som du så sætter som C drev.
En anden ting, har du ikke overvejet om det var på tide at nyinstallere
XP ? Det er jo alletiders chance nu hvor du har alle indstillingerne liggende
på den gamle disk. Sæt den i som slave og du kan på den se alle
indstillinger.
Pico