Nokia 8210 "falder ud"
Fra : Søren Schaarup

Dato : 27-01-03 21:48

Hejsa der ...

Jeg har en Nokia 8210 som er begyndt at opføre sig lidt underligt ..
Den har ingen problemer med at holde strøm + signal, men når jeg
blir ringet op og snakker mellem 5 og 15 mins taber den lige pludseligt
al signal. Hvis jeg ringer op lige efter går der ikke mange minutter før
problemet genopstår. Det kan oxo ske i det at jeg sender en SMS feks.
signalet forsvinder, efter 10-15 sek kommer signalet igen.

Nogen bud på hvad der kan være galt og er der andre der har oplevet
det samme ?

S.S.

Fra : Kent

Dato : 28-01-03 19:28

hmm mærkeligt at du ik har fået nogen svar...
8210 er der sq så mange hardware på i så det gør næsten ondt.
Det er ik en telefon nokia skal være solt af..
Display, ant., vibra. den fejler sq det hele...

Fra : Miggo

Dato : 29-01-03 15:59

samme problem her....
hvilken software version har du?
jeg har 5.28.

/Miggo

Fra : Søren Schaarup

Dato : 29-01-03 22:08

Hvordan tjekker jeg det ?

Fra : Søren Schaarup

Dato : 29-01-03 22:11

V5.27
16-02-01
NSM-3

Fra : Miggo

Dato : 30-01-03 16:35

inden for det nærmeste stykke tid regner jeg med at opgradere til seneste
software (5.31) også skal jeg nok give lyd her i gruppen om det har
hjulpet... ellers har jeg tænkt mig at lave Ant. Tripplexer tricket (info om
det på http://blight.dk under Schem...) måske det hjælper..?!?

/Miggo

Fra : Lars Bøgvad

Dato : 01-02-03 23:06

Det er desværre et alt for kendt problem for nævnte telefon og desuden også
for 6210'eren. Problemet skyldes ( somregel ) at en af de BGA ( Ball Grid
Array ) kredse "slipper" lodningerne. Årsagen kan være slag på telefonen som
følge af foreks. tab.
I nogle tilfælde kan telefonen reddes med IR- eller varmlufts lodning.

Mvh Lars Bøgvad