kan ikke se win2k pc på LAN
Fra : Jacob Mortensen

Dato : 27-01-03 19:49

Jeg har et lille LAN bestående af 2 win98 PC'er 1 win2k PC og en router med
switch. Netværket er via routeren på ADSL

Jeg har problem med a se win2k maskinen fra de to win 98 maskiner og omvendt

Lidt om konfigurationen og problemet

Router:
Her er DHCP serveren enabled

De to Win98 maskiner:
De er konfugreret til at benytte DHCP
Fra explorer kan alle 3 PC'er ses under WORKGROUP, men win2k maskinen kan
ikke åbnes
De kan ikke pinge win2k maskinen på navnet, ping returnerer Ukendt vært
De kan ikke pinge win2k på ip adresse, der kommer timeout
De to win 98 maskiner kan se, pinge(på både navn og ipadresse) og åbne
hinanden
Begge maksiner kører problemfrit på internet

win2k maskinen
Den er konfigureret til at benytte DHCP
Den kan ikke pinge win98 maskinerne på navn, ping returnerer Ukendt vært
Den kan godt pinge win98 maskinerne på ip adressen
Hvis jeg klikker på WORKGROUP går der lang tid og så "Workgroup is not
accessible"
Maskinen kører problemfrit på internet

Er der nogle der kan gennemskue hvad der er galt med den win2k maskine

Med venlig hilsen
Jacob Mortensen

Fra : Billyboy

Dato : 27-01-03 20:40

Hej det lyder jo som om der ikke er aktiveret NetBios på Win2k maskinen. Da
den kører ren TCP/IP skal alle adresser defineres. Derfor har man en DNS og
en WINS server til at klare dette på et TCP/IP netværk og WINS til et
normalt rent windowsnetværk.

Du kan oprette dine maskiner i LMhost og Hosts, der er vejledning i filerne.

Det nemmeste er at installere netbeui protokollen (eller hvad det var den
hed) den løse dine problemer men det støjer jo lidt på netværket at have
flere protokoller
--
Billyboy from EscApers

(Hvis du vil sende mail til "billyboy" skift ...to ud med dk i
emailadressen)

To gain weakness, all you need is showing your weakness.
But to be strong is the ability to show weakness.