Asus P4S533-E, printerport
Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 27-01-03 19:31

Hej i gruppen.

Jeg har netop opgraderet min pc med dette bundkort og har nu problemer med
printerporten.
Så vidt jeg kan se giver den for lidt strøm, og jeg kan ikke få min HP 710,
4in1 printer til at virke.
Nogen løsningsforslag?
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 27-01-03 19:59

Jørgen Thorsgaard wrote:

> [...]
> printerporten.
> Så vidt jeg kan se giver den for lidt strøm, og jeg kan ikke få min HP 710,

Hvad er det for en underlig printer som skal have strøm igennem
printerporten?
Mener du USB? - det er ikke en decideret printerport..
Hvis det er, så er den printer ikke kompatibel med den USB-port dit
bundkort har.

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 27-01-03 21:57

> [...]
> Mener du USB? - det er ikke en decideret printerport..
> Hvis det er, så er den printer ikke kompatibel med den USB-port dit

Nej, det er ikke USB, men en en printer, der arbejder med en såkaldt IEEE
protokol. En form for duplex, såvidt jeg har forstået, da den også kan sende
og motage fax.
Jeg havde ingen problemer med mit tidligere bundkort, Asus P3V4X med Pentium
3.
Men der er støm i den normale printerport. Kommer fra bundkortet.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Bo Arling

Dato : 27-01-03 22:33

Prøv i BIOS at finde din printer/parallelport og se om den er indstillet til
standard

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 28-01-03 00:25

Bo Arling wrote:
> Prøv i BIOS at finde din printer/parallelport og se om den er
> indstillet til standard

Printerporten skal i bios stå til ECP + EEP.
Jeg har fået printeren til at virke efter meget besvær, men printerporten er
nu ikke for god og giver for lidt strøm til andre formål.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 28-01-03 06:00

Jørgen Thorsgaard wrote:

> Printerporten skal i bios stå til ECP + EEP.
> Jeg har fået printeren til at virke efter meget besvær, men printerporten er
> nu ikke for god og giver for lidt strøm til andre formål.

En printerport har _aldrig_ været beregnet/designet til at trække ret
meget strøm fra.

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 28-01-03 11:09

Jens C. Hansen [Odense] wrote:
> En printerport har _aldrig_ været beregnet/designet til at trække ret
> meget strøm fra.

Du har sikkert ret,
men jeg må konstatere, at der kommer mindre strøm på mit nye MB end på mit
gamle P3V4X.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Finn Egmose

Dato : 28-01-03 15:21

"Jørgen Thorsgaard" <joergen.thorsgaard@privat.dk> wrote in

> [...]
> med printerporten.
> Så vidt jeg kan se giver den for lidt strøm, og jeg kan ikke få min HP

Den eneste brugbare løsning er et indstikskort med en ekstra printerport
på. Så får du al den power du skal bruge.

Mvh. Finn

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 28-01-03 15:35

Finn Egmose wrote:
> Den eneste brugbare løsning er et indstikskort med en ekstra
> printerport på. Så får du al den power du skal bruge.
>
> Mvh. Finn

Tak for rådet.
Jeg har sådan et pci kort med en printerport, men når jeg installerer
softwaren meddeler den mig, at enheden ikke kan aktiveres.
I enhedshåndtering står der fejl Kode 10, hvilket jeg ikke ved, hvad
betyder.
Der er heller ikke allokeret ressourcer til enheden.
Skal der indstilles i bios? og i givet fald hvordan.
Den oprindelige printerport har jeg dog netop fået til at virke.
Jeg har rodet lidt i bios og stillet frem og tilbage på indstillingerne, så
jeg ved ikke hvad det er der har hjulpet

Mvh.
Jørgen

Fra : Finn Egmose

Dato : 28-01-03 17:12

> [...]
> Jeg har rodet lidt i bios og stillet frem og tilbage på
> indstillingerne, så jeg ved ikke hvad det er der har hjulpet

Det kan godt være noget djævelskab at installere en PCI printerport.I mit
tilfælde var det nødvendigt at afinstallere samtlige PCI kort Samt on-board
kort . Først da kunne PCI printerporten installeres rigtigt.Derefter kunne
jeg installere de øvrige kort igen uden problemer.Men hvis du har fået den
normale printerport til at virke tilfredsstillende så er alt vel godt.

Mvh. Finn

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 28-01-03 21:16

Finn Egmose wrote:
> [...]
> rigtigt.Derefter kunne jeg installere de øvrige kort igen uden
> problemer.Men hvis du har fået den normale printerport til at virke

Ja, men det kunne nu være meget sjovt at få den ekstra printerport til at
virke
--
Mvh.
Jørgen