Anbefaling Router til Bredbånd
Fra : Christian Catu

Dato : 27-01-03 19:27

Hejsa
Jeg har i øjeblikket tilsluttet en 5 ports switch til mit adsl modem (TDC
Bredbånd). Derudover har jeg 4 dyn ip'ere.
Da jeg ikke syns det kører optimalt med Netbios protokol (eller hvad det
hedder) påtænker jeg at købe en router. Dette mest fordi jeg ikke kan få
kontakt med min XBox uden at skifte ip til ex. 192.168.0.1.
Der skal være plads til 3 computere og xboxen i netværket, og det må meget
gerne være opbygget sådan at jeg fra routeren kan definere hver maskines
båndbredde (men dette er ikke et must)
Hvad for en router skal jeg ha'. Det behøver ikke være den nemmeste løsning,
for den skal vel kun sættes op den ene gang.

/Catu

Fra : Christian Catu

Dato : 27-01-03 19:43

"Christian Catu" <bjergNOSPAM@catu.dk> wrote in message
> Hejsa

Glemte lige at spørge om, om man med en router ikke bare skal have en fast
ip fra tdc i stedet for de 4 (eller 2) dynamiske)

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 27-01-03 20:04

Jeg har en linksys befsr41 som kører som en drøm
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=34&scid=29&prid=20

mvh
Thomas

Fra : Troels Jensen

Dato : 27-01-03 20:26

> Jeg har en linksys befsr41 som kører som en drøm

Hvad står sådan én i og hvor?

m.v.h.
Troels

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 27-01-03 21:20

> Hvad står sådan én i og hvor?
750,-kr og jeg købte min hos www.proconsult.dk/

mvh
Thomas

Fra : Christian Catu

Dato : 27-01-03 21:38

"Thomas Strøm Larsen" <tholar30@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har en linksys befsr41 som kører som en drøm
> http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=34&scid=29&prid=20

Ok. Den ser fin ud, og som jeg kan se det, kan jeg også tilslutte min switch
hvis jeg ønsker yderligere computere på netværket. Hvordan har den det med
støj. Jeg vil helst ikke have en der ligger og brummer

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 27-01-03 21:55

>Hvordan har den det med
> støj. Jeg vil helst ikke have en der ligger og brummer

Min siger ikke en lyd.

Mvh
Thomas

Fra : jens

Dato : 29-01-03 07:59

"Christian Catu" <bjergNOSPAM@catu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
løsning,
> for den skal vel kun sættes op den ene gang.

Tag et kik på denne Level One fbr 1402 TX
http://www.level1-netsolutions.de/produkte/index_titel.cfm?rubrik=switches&t
itel=wireless&menu=produkte&CFID=223140&CFTOKEN=30398813

Der er imdbygget printserver, hver af de 4 lan porte kan tillades eller
nægtes netadgang i 2 perioder pr døgn.
Eller man kan blokere nogle ting samtidig med at andet er tilladt i hver
periode...........

Den kan logge hvilke lan ipèr der besøger hvilke Websider, og hvornår de gør
det:

Der er et par småting mere jeg ikke før har set for de 700 den
koster........

mvh Jens