Brugerens email retur med formmail..?
Fra : Ewan

Dato : 11-03-01 14:32

Jeg har set det kan lade sig gøre, desværre fik jeg bare ikke noteret den.

Er der nogen, der har luret koden for, hvordan man får brugerens email
adresse registreret, når han/hun svarer på en mailform?
Jeg har selvfølgelig i sinde at respektere privatlivets fred (modsat så
mange andre - har lige læst "Sikkerhed på pc og internet" fra globe
..! ), men mit spamfilter "Kill's" mails uden afsender! Og det var jo ikke
lige meningen.

Fra : CHRistian

Dato : 11-03-01 14:45

"Ewan" <matus99@yahoo.com>'s posting:

>Er der nogen, der har luret koden for, hvordan man får brugerens email
>adresse registreret, når han/hun svarer på en mailform?

Det kommer helt an på det script, der modtager emailformen, så det
er ikke sådan liiige til at sige uden at kende det script...

> ..! ), men mit spamfilter "Kill's" mails uden afsender! Og det var jo ikke
>lige meningen.

Kan evt. sætte din egen mailadr. som afs.adr.

--
Newbie? Test din viden om usenet....
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Ved du, hvordan man laver en MessID-URL? Det vidste 53% ikke

Fra : Ewan

Dato : 11-03-01 23:48

"CHRistian" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse
> "Ewan" <matus99@yahoo.com>'s posting:

> Det kommer helt an på det script, der modtager emailformen, så det
> er ikke sådan liiige til at sige uden at kende det script...

Hvad kunne det f.eks. være?
Jeg har forsøgt mig med alle mulige, som
<input type="hidden" name="from" value="reply-to">
<input type="hidden" name="from" value="user">
<input type="hidden" name="reply_to" value="return-path">
<input type="hidden" name="return-path" value="user">
....og en masse andet. Men jeg kan se, at de scripts jeg har adgang til ser
rimeligt ens ud, så der må vel være en slags tilnærmelsesvis standard..?

> Kan evt. sætte din egen mailadr. som afs.adr.

Øh, ok - hvordan det?

Fra : Leonard

Dato : 12-03-01 00:19

"Ewan" <matus99@yahoo.com> skrev:

> [...]
>rimeligt ens ud, så der må vel være en slags tilnærmelsesvis standard..?

Der må jo være en manual hos din leverandør af scriptet.
Men det jeg har prøvet ser sådan ud:
<input type="hidden" name="email" value="min@email.dk">

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ewan

Dato : 12-03-01 01:05

Tak, både CHRistian og Leonard, men jeg endte med at finde ud af det.

først og fremmest:
<input type="hidden" name="required" value="realname,email">
("realname" er tilsyneladende vigtigt, det placerer brugerens navn oppe i
"submitted by.." og "Fra", som jeg også gerne ville have det og "required"
forlanger jo en slags lighed med et navn og en mail-adr.
Dernæst såmænd bare:
<input type="text" name="realname"> og
<input type="text" name="email">
Det giver:
Below is the result of your feedback form. It was submitted by
Bent (bent@noget.dk) on Monday, March 12, 2001 at 00:41:41
...og det accepterer mit spamfilter )) (om navn og adr. så er rigtige,
det er en helt anden snak)
NB: Jeg brugte netsites script http://formmail.netsite.dk/formmail.pl

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-01 06:46

"Ewan" <matus99@yahoo.com> skrev :

>Below is the result of your feedback form. It was submitted by
>Bent (bent@noget.dk) on Monday, March 12, 2001 at 00:41:41

^^^^^^^^^^^^^^

Hvad har han dog gjort dig ?

--
Venligst

jan@stevns.net - www.stevns.net
Der findes 3 slags mennesker, dem der kan tælle og dem der ikke kan

Fra : Ewan

Dato : 12-03-01 09:43

Ingenting overhovedet, faktisk så kender jeg ham slet ikke. Måske er han en
eller anden stevnsk bilist - dem er I sgu ikke alt for heldige med, hva'..!
Jeg boede på Stevns fra '92-'97, så jeg ved godt, hvor tit det går godt, men
jeg ved også godt, at det ikke altid gjorde. Jeg har sgu tit siddet med
hjertet oppe i halsen, enten på grund af en åbenlys spritbilist (de smider
sgu bare, både øl- og små snapseflasker(?) ud af bilruden, mens de kører,
nogle af dem kraftigt slingrende) eller på grund af en alt for gammel idiot,
som for længst skulle have haft inddraget kørekortet.
Jeg kan huske, at jeg læste i lokalsprøjten om et gammelt fjols, det holdt i
et T-kryds ved amtsvejen (St. Heddinge - Karise) - totalt klart udsyn til
begge sider, alligevel venter idioten med at køre frem til der kommer en
krydsende MC-betjent - BANG..!
Jeg kørte selv MC (det gør jeg stadig , da jeg boede dernede og jeg
oplevede det samme selv i Klippinge - et gammelt fjols, der kommer kørende
imod mig og skal svinge til venstre. Hvad gør man så, hvis man er en stevnsk
bilist? Man drejer sgu da rettet i retning af venstre, når man er sådan ca.
ud for den vej man skal ned ad..(?) Hvinende dæk og et skide mirakel, at
MC'en ikke tilter, men idioten fortsætter, som intet var hændt - eller også
registrerede han det slet ikke(?)
Jeg har oplevet "lillemor" hente "bedstemor" på stationen i St. Heddinge i
Opel Cortina'en - Hvilket cirkus..! Hun nåede at køre ind i TRE parkerede
biler før hun fortsatte sine potentielle "mord" nede på torvet. Jeg har også
oplevet at komme tilbage til min væltede MC på stationens P-plads, måske
samme "lillemor", men det behøver det absolut ikke at have været..!
Nå, men én go' ting kan man da sige om stevnske bilister: De er
dødsensfarlige! (Så ved man da det?)
NB: Måske var det Bent, der ikke ville lade hende overhale

Ewan

(Jeg tør selvfølgelig kun skrive dette, fordi der jo heldigvis ikke var
nogen der døde. Min dybeste sympati for dem der kom til skade)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-01 10:37

"Ewan" <matus99@yahoo.com> skrev :

snipper lige <skraldgrinende.wav> hele historien ...

Åehh - jeg hentydede bare til din fiktive addresse , nogengange findes
disse domæner jo i virkeligheden , og bent [at] noget [dot] dk vil vel
betakke sig for at få en dynge rekvalmer i posten uforskyldt

( noget.dk ) er et eksisterende domæne

Og den knold der lavede ulykken hernede skal vi nok ryge ud af busken,
dusøren er oppe på 3000.- nu og vokser stadig

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Flugtbillist jages på Stevns - læs på www.stevns.net
Dusør er udsat.

Fra : Ewan

Dato : 12-03-01 11:31

Ups, det var bare noget jeg skrev. Håber ikke en eller anden stakkels Bent
kommer i klemme
Held og lykke med jagten.

Fra : CHRistian

Dato : 12-03-01 01:02

"Ewan" <matus99@yahoo.com>'s posting:

>Hvad kunne det f.eks. være?

Det er svært at sige. Det, jeg har adgang fra Tele Dk er det From.
Som Leonard også skriver: Der må være en manual af en art derfra, du
har fået scriptet.

>...og en masse andet. Men jeg kan se, at de scripts jeg har adgang til ser
>rimeligt ens ud, så der må vel være en slags tilnærmelsesvis standard..?

Det ved jeg nu ikke. Det kommer jo helt an på den, der har skrevet
det pågældende script.

>Øh, ok - hvordan det?

Det er altså når du først har fået det til at virke. Jeg mente, der
er ingen grund til at tvinge dine bruger af mailformen til at opgive
deres mailadr, hvis det ikke behøves: Du kunne (igen: når det
virker) bare sættte din egen mailadr. som afs., således at det ville
løse dit killefilter-problem

--
Newbie? Test din viden om usenet....
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Ved du, hvad et * omkring tekst betyder? Det vidste 36% ikke

Fra : Ewan

Dato : 12-03-01 09:47

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-03-01 01:49

Ewan wrote:

> Jeg har set det kan lade sig gøre, desværre fik jeg bare ikke noteret den.

Beder om den? Hvis browseren afslører brugerens e-mail adresse uden at
brugeren er gjort opmærksom på det, er det et sikkerhedshul, der vil blive
rettet, hvis det bliver offentliggjort.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Ewan

Dato : 12-03-01 10:03

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
> Ewan wrote:

Jonathan "krakiler" Stein

Formålet var: "..men mit spamfilter "Kill's" mails uden afsender! Og det var
jo ikke
lige meningen."

3 kvarter efter jeg selv har fundet, og offentliggjort, løsningen, hvor jeg
endda har nævnt, at det for den sags skyld er fuldstændigt ligegyldigt om
navn og email er rigtig (for det tilfælde at folk ikke ønsker at oplyse det)
kommer du med sådan en omgang ubrugeligt bajlepis.

Prøv noget nyt: Brug hjernen! Det ER ikke nok bare at være nørd

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-03-01 13:53

Ewan wrote:

> 3 kvarter efter jeg selv har fundet, og offentliggjort, løsningen, ...

Du har hørt, at usenet består af flere servere? - Det er ikke alle indlæg, der
ligger på min maskine præcis samtidig med, at de ligger på din. Hvorfor i
alverden skulle jeg spilde tid på at besvare et spørgsmål, hvis problemet var
løst?
Tag i øvrigt gerne et kig på http://www.usenet.dk/ - specielt om netikette.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Ewan

Dato : 12-03-01 14:17

> [...]
>
> Hvorfor i
> alverden skulle jeg spilde tid på at besvare et spørgsmål, hvis problemet

Du besvarede ingenting - du vendte den til noget 'lyssky' og kommenterede,
og det kan jeg altså ikke bruge til noget som helst.

> Tag i øvrigt gerne et kig på http://www.usenet.dk/ - specielt om
netikette.

Ja, og..? Jeg kan desværre ikke se, at der står noget om folk, der hærger
tråden med at kommenterer et spørgsmål, i stedet for at forsøge at hjælpe
med at besvare det. Det er en *alvorlig* mangel, for det forekommer alt for
ofte - ligesom det er tilfældet nu.

EOD (Nørdsprog for "End of debate", eller på godt dansk: det gider jeg ikke
diskutere)

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-03-01 16:46

Ewan wrote:

> problemet
>
> Du besvarede ingenting - du vendte den til noget 'lyssky' og kommenterede,
> og det kan jeg altså ikke bruge til noget som helst.

Jeg kommenterede, at man ikke kan få browseren til automatisk at sende en
e-mail adresse, og satte et spørgsmålstegn, fordi det undrede mig hvad du
egentlig ønskede at opnå.
Nu kan jeg se, at dit spørgsmål mere gik på hvordan man bruger det
formmail-script, du specifikt bruger, men det var ikke lige til at se ud fra
det oprindelige indlæg.

> [...]
> med at besvare det. Det er en *alvorlig* mangel, for det forekommer alt for

http://www.usenet.dk/netikette/quote.html - og du kan også finde fundatsen
for dk.snak.mudderkastning, hvor en del dit forrige indlæg hørte hjemme.

M.v.h.

Jonathan