Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lagerplads
Fra : Lars

Dato : 27-01-03 17:30

Jeg har et Sony digitalt kamera, men vil gerne have noget mere plads at
lagre billederne på. Hvad vil være den bedste løsning, hvis jeg ikke vil
bruge flere penge på de dyre memory cards? En form for bærbart lager med
masser af plads til ikke alt for mange penge

Hilsen Lars

Fra : Jörgen

Dato : 27-01-03 18:04

Hej, Jag köpte en X-drive här http://store.yahoo.com/insidecomputer/ via
auktion på Ebay ca: 2100:- skr. inkl. frakt för 20 Gb.

M.v.h. Jörgen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-01-03 18:27

Lars wrote:

> [...]
> bruge flere penge på de dyre memory cards? En form for bærbart lager med
> masser af plads til ikke alt for mange penge

Der er sådanset tre løsningsmodeller:

1). Et IBM Microdrive, som fås i flere størrelser op til
1 Gigabgyte, det forudsætter dog at dit kamera bruger
CompactFlasch kort.
http://www.mce.de/f/products/ibm-hdds/hdds.htm

2). En MindStor, som er en bærbar, batteridrevet harddisk,
der fås i flere størrelser op til 30 Gigabyte. Denne
løsning fås i flere forskellige udformninger, så flg.
links er kun et eksempel.
http://www.fovitech.dk/compu/ms.htm

3). En billig brugt bærbar computer, eneste krav er at den
skal ha' en PCMCIA- eller USB port, og mulighed for
netværk, så billederne kan overføres til en stationær
computer eller server.

Personligt foretrækker jeg løsning tre, for hvis den bærbare
har en nogenlunde god skærm, så har man også mulighed for
lige at tjekke nogle vigtige billeder.

PS: Der er mindst 3 andre i denne gruppe der kalder sig
"Lars", og en af dem vil jeg aldrig bruge tid på at hjælpe,
så det kan anbefales at, at du bruger et unikt navn, så
du ikke bliver forvekslet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 27-01-03 19:01

Niels Ebbesen wrote:

> [...]
> der fås i flere størrelser op til 30 Gigabyte. Denne
> løsning fås i flere forskellige udformninger, så flg.

Der må man da sige at løsningen som Jörgen anbefalede
<http://store.yahoo.com/insidecomputer/x.html> er noget billigere, omend
man skal bestille hjem fra Canada, og også selvom man betaler moms oveni.

> [...]

> Personligt foretrækker jeg løsning tre, for hvis den bærbare
> har en nogenlunde god skærm, så har man også mulighed for

Skærmen er ganske rigtigt en stor fordel, mine bedsteforældre ser ikke
vores billeder på andet end bærbar-skærm

/Jesper Brunholm

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-01-03 20:31

Jesper Brunholm wrote:

> Der må man da sige at løsningen som Jörgen anbefalede
> <http://store.yahoo.com/insidecomputer/x.html> er noget billigere, omend
> man skal bestille hjem fra Canada, og også selvom man betaler moms oveni.

Nu gik jeg slet ikke op i om ImageTank, MindStor, eller en
anden tilsvarende løsning er den bedste, og hvor den kan
købes billigt, jeg redegjorde blot for konceptet.

> Skærmen er ganske rigtigt en stor fordel, mine bedsteforældre ser ikke
> vores billeder på andet end bærbar-skærm

Men hvis det også skal handle om hvilke produkter der er de
mest velegnede, så kan jeg oplyse, at hvis man vælger en bær-
bar Macintosh PowerBook, så får man generelt en væssentlig
bedre skærm, end man får på en bæbar windows PC'er i samme
prisklasse.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jörgen

Dato : 27-01-03 21:40

Hej igen, Jag uppfattade det som att Lars sökte ett lagringsmedia som var
lätt att ta med. Knappast en laptop.
CF kort tror jag inte passar till Sony kameran.

X-driven är billig och verkar hålla bra kvlitet den är tillräckligt liten
för att ta med på t.ex en resa. Den läser Sonys MemoryStick utan adapter.
Kopplad till USB porten fungerar den som en vanlig kortläsare samt som en
flyttbar hårddisk.
Den har inbyggt laddbart batteri och laddas eller drivs på 12v DC (adapter
110-240v AC - 12 DC ingår).
Insidecomputer levererade otroligt snabbt med FedEx. De säljer även andra
alternativ som t.ex Image Tank fast de är dyrare.

M.v.h. Jörgen

Fra : A.I.

Dato : 27-01-03 22:57

> [...]
>
> Personligt foretrækker jeg løsning tre, for hvis den bærbare
> har en nogenlunde god skærm, så har man også mulighed for

Hej Niels "min ven", jeg kunne selv godt tænke mig en bærbar, men netop
skærmen har været det store problem, da jeg ikke syntes der er nogen der
bare er til at holde ud at se på, men hvis du har andre erfaringer, lytter
jeg gerne !!!

ANDERS

Fra : A.I.

Dato : 27-01-03 22:58

...ups, jeg fik vist ikke læst resten af tråden før en jeg fik postet *sorry*

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-01-03 23:59

"A.I." wrote:

> [...]
> bare er til at holde ud at se på, men hvis du har andre erfaringer, lytter

Ind til vidre vil du ikke kunne finde en bærbar, hvor skærmen
gengiver farver lige så flot som en god CRT-skærm.

Men Apple har altid været førende indenfor bærbare computere,
og man får et rimmelig flot skærmbillede med en bærbar Macin-
tosh PowerBook, priserne på nye PowerBook's er desværre li'så
vilde som priserne på digitale SLR-kameraer.

Men en brugt PowerBook G3'er kan også gøre det, de kan fås til
mellem 3 og 8.000 kr. alt efter type og model.

På mediamac.dk findes det største udvalg i brugte PowerBook's

http://www.mediamac.dk/index.php?page=market:list,category_id=10&advertisement_type=sale

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : U. Pedersen

Dato : 27-01-03 19:55

Lars skrev:

> [...]
>bruge flere penge på de dyre memory cards? En form for bærbart lager med
>masser af plads til ikke alt for mange penge

Hej Lars

En Imagetank var måske din løsning ?
http://www.imagetank.dk

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 27-01-03 21:36

"U. Pedersen" skrev:
> En Imagetank var måske din løsning ?

Understøtter såvidt jeg kan se ikke Sony Memorystick.

Mvh, Lars

Fra : U. Pedersen

Dato : 27-01-03 23:16

Lars Ladingkaer skrev:

>Understøtter såvidt jeg kan se ikke Sony Memorystick.

Underligt, for jeg har en selv, og bruger også Sony, men måske du
skulle læse hele siden ?

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 28-01-03 23:13

"U. Pedersen" skrev:
> Underligt, for jeg har en selv, og bruger også Sony,
> men måske du skulle læse hele siden ?

Tja, troede i min naivitet at det ville være nok at læse de tekniske
specifikationer for Imagetank som jo siger:

Interfaces: Compactflash Typ I og II ubegrænset kapacitet SmartMedia 3.3V
fra 4 til 128 MB

Men nu kan jeg godt se andetsteds på siderne, at man for den nette sum af
700 kr ekstra kan købe en adapter til Sony MemoryStick.

Mvh, Lars

PS. Ikke nogen videre logisk opbygning de har på de sider.