Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken flash til G2 ?
Fra : @m

Dato : 27-01-03 16:18

Hvilken flash er den 'bedste' til prisen til min G2'er ?

og hvor køber jeg den til den bedste pris ? Kan det anbefales at købe brugt
og hvad skal man så tage hensyn til.

Det må lige siges at jeg er amatør

mvh

@m

Fra : Per O.

Dato : 27-01-03 16:25

"@m" <markers@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken flash er den 'bedste' til prisen til min G2'er ?
>
> og hvor køber jeg den til den bedste pris ? Kan det anbefales at købe
> [...]
Det er kun et spørgsmål om pengepungens størrelse, jo større jo bedre. Til
G2 findes der nemlig kun tre flash som virker (Canon Speedlite 220EX, 420EX
og 550EX), alle andre virker ikke sammen med automatikken, og dem jeg har
prøvet virker slet ikke. Canon Danmark indrømmer også selv, at det kun er de
tre modeller, som kan bruges. 220 til ca 1500kr, 420 til ca 2100kr og 550
til cirka 3700kr.

Har selv 220EX, men skal du bruge den til noget seriøst, så skal du mindst
have en 420'er og helst en 550.

Per O.

Fra : ha

Dato : 27-01-03 18:06

> Har selv 220EX, men skal du bruge den til noget seriøst, så skal du
> mindst have en 420'er og helst en 550.

Og skal du bruge den som slave, skal du have fat i 550'eren
eller 420 EX + en transmitter der koster 2.500.

mvh
ha

Fra : John

Dato : 27-01-03 18:45

"Per O." <nææ@nææ.dk> skrev i en meddelelse
> "@m" <markers@sol.dk> skrev i en meddelelse
> G2 findes der nemlig kun tre flash som virker (Canon Speedlite 220EX,
420EX
> og 550EX),

Njae, en 380EX virker også, den er blot udgået. Måske den kan handles brugt
for billige penge? Og med tanke på den lille omsætning i den danske
fotobranche, findes den sikkert også fabriksny på enkelte hylder rundt
omkring.
--
MVH
John K Hansen

Fra : J@N

Dato : 27-01-03 20:14

"John" <hansenj@tdcNOPEadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for billige penge? Og med tanke på den lille omsætning i den danske
> fotobranche, findes den sikkert også fabriksny på enkelte hylder rundt

Det er fuldstændig rigtigt, jeg har en og den er ovenikøbet til salg.
Jeg rykker fluks en annonce i Den Blå Avis.

Jan

Fra : CeeCee

Dato : 28-01-03 14:47

Anbefaler KLART en 420EX.

Mest value for pengene

Fra : Henrik Juul

Dato : 30-01-03 17:25

Jeg har en Suntax, som dog kun virker, når kameraet er i Manual mode.
Det bliver dog udmærkede billeder, som kommer ud af det, når man har
prøvet sig lidt frem!

/Henrik

Henrik Juul
henrik@1janning-2juul.dk (fjern tallene)