MS Windows
briani 27239
Netværk mellem 2 XP´er
Fra : Harald

Dato : 27-01-03 13:46

Hej

Jeg har 2 PC´er A og B begge med Windows XP pro, på begge maskiner er der en
delt mappe. Fra A kan jeg komme ind på den delte mappe på B men jeg kan ikke
komme ind på den delte mappe på A fra B. Jeg kan ikke se nogen forskel i
opsætningen på de 2 maskiner.
Nå jeg prøver at komme ind på A fra B før jeg følgende fejl:

\\computer navn er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at
bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde
ud af, om du har adgangstilladelse.
Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den anmodede logontype
på denne computer.

Det skal nævnes at der logges ind på begge maskiner med administrator
rettigheder.

Mvh
HK

Fra : Thomas

Dato : 27-01-03 19:31

"Harald" <swobu@kroning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
finde
> ud af, om du har adgangstilladelse.
> Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende den anmodede

Muligvis den indbyggede firewall i xp der blokerer.

venligst

Thomas

Fra : Harald

Dato : 27-01-03 20:01

"Thomas" <Brunsviger@GRRRhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> finde
> logontype
> >
> Muligvis den indbyggede firewall i xp der blokerer.

Nej den er slået fra.

/HK