Hvor når bliver det hentet hjem ?
Fra : Erik Isager

Dato : 06-01-01 22:59

Hej NG !
Måske ikke den helt rigtige NG til dette spørgsmål, men alligevel.
Jeg har en del sider på min hjemmeside, og jeg er så småt begyndt at sætte
lidt animationer og billeder på. Disse er anbragt i en mappe for sig selv,
men hvor når hentes disse hjem ?
Når hjemmesiden åbnes hentes det hele hjem ?
eller når en side åbnes hentes de animationer og billeder der skal bruges på
lige den side ? ( jeg mener selv det sidste )
Hvis jeg har ting liggende i den mappe med billeder og animationer som jeg
ikke bruger, vil det gøre min hjemmeside langsommere at hente hjem ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-01-01 00:03

Sat, 6 Jan 2001 22:58:38 +0100, skrev "Erik Isager"
<erik.isager@haslev.mail.telia.com>:

>Hvis jeg har ting liggende i den mappe med billeder og animationer som jeg
>ikke bruger, vil det gøre min hjemmeside langsommere at hente hjem ??

Nej. det bliver ikke langsommere af, at du har masser af
billeder/animationer i en særskilt mappe.

Det først når selve siden åbnes, de bliver hentet.

Men pas lidt på med animationer o. lign.
Det kan godt blive anstrengende at kigge på og virke irriterende.
Som om, at siden i sig selv ikke har noget budskab, men blot skal
peppes op med en masse »fis«.

Sidst du havde et spørgsmål med en menu, hvor din menu flyver
(forhåbentlig fløj) ind fra venstre og højre, det er virkelig
trættende at se på.

Det er da meget smart, at det kan lade sig gøre ret nemt, men ...

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Erik Isager

Dato : 07-01-01 16:07

> Men pas lidt på med animationer o. lign.
> Det kan godt blive anstrengende at kigge på og virke irriterende.
> Som om, at siden i sig selv ikke har noget budskab, men blot skal
> peppes op med en masse »fis«.

Det skal også holdes på en minimum efter min mening ! både for ikke at
forvirre og bruge tid ved hentning. ( det er ikke sjældent når jeg selv er
på nettet, hvis det taget forang tid, så er jeg væk igen!)

> Sidst du havde et spørgsmål med en menu, hvor din menu flyver
> (forhåbentlig fløj) ind fra venstre og højre, det er virkelig
> trættende at se på.

Det har jeg stadig ! men hvis du mener det er en generel holdning ?? er
det bestemt taget til efterretning !!

> Det er da meget smart, at det kan lade sig gøre ret nemt, men ...

Lidt kan gøre godt! ellers kan man lave sider kun med det.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-01-01 18:54

Sun, 7 Jan 2001 16:06:42 +0100, skrev "Erik Isager"
<erik.isager@haslev.mail.telia.com>:

>Det har jeg stadig ! men hvis du mener det er en generel holdning ?? er
>det bestemt taget til efterretning !!

Det er jo altid en personlig mening, så jeg kan kun give udtryk for,
hvad jeg selv synes.

Jeg synes, det kan være meget sjovt første gang man går ind på siden
og måske anden gang, men så....

med venlig hilsen
Knud

Fra : Erik Isager

Dato : 07-01-01 21:48

> [...]
> hvad jeg selv synes.
>
> Jeg synes, det kan være meget sjovt første gang man går ind på siden

JA ! man er jo nok mere tilbøjelig til at " få det til at se godt ud "
Dem der er målgruppen for min hjemmeside, er jo nok mere interesseret i
indholdet, end "pynten"

Tak for din mening, den har sat nogle tanker igang ! måske hos andre end mig
??

--
Venlig hilsen
Erik Isager