Border Collie og leg
Fra : Henrik H

Dato : 27-01-03 13:24

Jeg har nu haft Border Collie en måned. Flere steder er jeg blevet
gjort opmærksom på , at jeg skal passe på ikke at lege vilde lege med
hunden som f.eks. bold, trække tov o.l..
Borderen, Mille, elsker at skubbe rundt med en fodbold, jeg starter
legen ved at kaste bolden til hende og sparker bold med hende, jeg
stopper legen efter et stykke tid og gemmer bolden.

Hvor begrænset skal en sådan aktivitet være og hvilke andre "lege"
aktiviteter kan der foretages sammen med hunden (jeg kender godt
søgeleg o.l.)

MVH

Fam. Hansen
Borderen Mille

Fra : Dharma00

Dato : 30-01-03 00:11

Hej!!

Jeg tænkte på om du kender til clicker træning?? Da det er en Border
Collie, vil i elske clickertræning! En Border lærer jo kunstner såååå
hurtig på denne metode. Overvej dette!!
Nå, men jeg vil gi' dig ret i, at passe på med alt det vilde, da det
stresser mere end det gør godt. Hvad med en 1/2 liter sodavandsflaske,
hvor der bliver puttet godbidder i, godbidder under en kop på gulver,
aktiveringskuglen, buster cube eller dog pyramiden som er den sværeste
af dem alle! Dette er et lille udpluk af hvilke aktiveringsøvelser, hvor
du næsten ikke behøver, at være med (men kan godt hvis du har lyst)!
Håber jeg kunne hjælpe lidt!

Hej igen!!

http://www.kandu.dk/