ASUS A7N8X deluxe CPU FAN FAILER
Fra : speedy

Dato : 26-01-03 19:11

Hej NG...

Hjælp!!...

Har lige købt en ny pc'er med et asus a7n8x deluxe bundkort og amd 2100 +.

på cpu'en er monteret en silent viking II køler samt en kabinets køler.

Når jeg starter op siger bundkortet cpu fan failer.

I manualen siger den at jeg skal tjekke om køleren kører og det gør den men
temp er på ca. 60 grader inde i bios uden at den laver noget. køleren er
monteret hos forhandler.

Inde i bios viser den 0 RPM v/cpu fan men som sagt kører den.

Hvad gør jeg, er der en venlig sjæl der kan hjælpe.

PFT

Speedy

der er ikke installeret nogle programmer på pc'en endnu.

Fra : Frank Sondrup

Dato : 27-01-03 18:58

Det må være ledningen til omdrejnings føleren der er faldet af... Mener der
er en ledning til at måle omdrj. på cpu køleren...

Bare et gæt...

Frank

Fra : speedy

Dato : 28-01-03 20:32

Har sendt den ind til forhandler, men det lyder da meget rigtig at det kan
være føleren. tak for hjælpen

Fra : MHJ

Dato : 03-02-03 22:28

Kunne også være at den er monteret i en af chassis køler slots'ene - siger
det af bitter erfaring.
Kunne ikke forstå at køleren udviste 0RPM - men temp. var dog korrekt.

MVH
Morten