Foto
IBM760 5420
Teil 3020
ramme til tørring af fiber base papir?
Fra : Jørgen Angel

Dato : 27-01-03 11:14

Kender I noget til en ramme til tørring af fiber base papir?
Jeg har fundet en beskrivelse i et katalog.
Jeg spekulerer på om den er noget værd? Tørrer papiret pænt og fladt op?

Jørgen

FIBREGLASS DRYING SCREENS
Pre-fabricated drying Screens for Fibre Paper users.
Manufactured from plastic coated fibreglass
mesh.
Kostiner screens are designed to
collapse for storage and supplied in a
convenient storage tube.Kostiner
screens are also self stacking.
Prints can be left to dry unattended and will not stick.
AKDSPSN24 Kostiner PSN 24 (60cm)Drying Screens
AKDSPSN36 Kostiner PSN 36 (90cm)Drying Screens

Fra : "B.Kjær"

Dato : 28-01-03 19:13

Hej Jørgen

Kender det ikke.
Men jeg har i lang tid bare brugt at "hænge" papiret op på en glat væg i en
brusekabine og presset vandet ud med en rulle, og lige før det falder ned bli'r
det lagt i pres mellem noget kraftigt karton med et leksikon oven på i et par
dage. For mig tørrer det fuldstændig pænt og flat op.

m.v.h.
Bjarne

Fra : Jørgen Angel

Dato : 28-01-03 23:50

B.Kjær <bjarne.kjaer@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> ned bli'r det lagt i pres mellem noget kraftigt karton med et leksikon
> oven på i et par dage. For mig tørrer det fuldstændig pænt og flat op.

Tak for dit tip. Jeg har hørt flere råd i den retning. Men hvis det
prokjekt, jeg ser ud til at skulle ud i, bliver en realitet, tror jeg at
jeg skal finde en god kopist til at lave forstørrelserne for mig.
Det er jo besværligt og derfor ikke billigt at få lavet fiber base
kopier. Nogen der har forslag til pålidelige folk der laver den slags?
Jørgen