Modermælks erstatning
Fra : Los Lobotomys

Dato : 26-01-03 22:32

Hej Forældre

Min lille søn får umulig hård mave af Allomin1. Vi har fra gode venner hørt
NAN 1 skulle være mildere imod maven hvad siger i til det ?
Vores 3 uger for tidligt fødte dreng (idag 2 uger gammel) fik lavment idag
på Glostrup. Han var fyldt med L... den lille stakkel.
Gode råd søges. Min kæreste kan levere ca halvdelen i modermælk men resten
er erstatning. Vi giver ham 3X 1ml Laktolose daglig for at få tingene i
skred... Det har dog ikke hjulpet meget endnu. Vi har kun benyttet NAN 1 2
gange sent idag så vi kender ikke effekten endnu.
NAN 1 skulle være svær at få fat i ..... Hvad siger i til det..... Vi bor i
Glostrup

Med håb om svar og gode råd

Mvh
En bekymret Far

René Hansen

Fra : Charlotte Andersen

Dato : 27-01-03 11:30

"Los Lobotomys" <_lukather@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Forældre
>
> Min lille søn får umulig hård mave af Allomin1. Vi har fra gode venner
hørt
> NAN 1 skulle være mildere imod maven hvad siger i til det ?
..
> NAN 1 skulle være svær at få fat i ..... Hvad siger i til det..... Vi bor
> [...]

Kære forældre!
Jeg kender til problemet på nærmeste hold, og det er også MIN erfaring (3
børn), at Allomin KAN give problemer med afføringen.

Skift straks til NAN 1 og giv udelukkende NAN 1 i mindst 2 døgn. Jeg vil
næsten garantere, at I oplever en markant forskel inden de 2 døgn er gået.

Min egen datter Anna (nu 9 mdr.) fik orden i sin mave (kunne heller ikke
komme af med afførringen uden skrig og skrål) omgående, og da vi gik tilbage
til Allomin for et par måneder siden pga. smagen, fik hun straks samme
problem. Vi troede bare, at når hun ikke drak så meget mælk mere (er jo på
fast føde primært), så gik det nok at prøve Allomin igen, men næ nej! Hård
mave omgående.

Iøvrigt har min kusines datter på 6 uger lige skiftet fra Allomin til NAN1,
og de har fået et meget tilfreds lille barn, der skider og har det dejligt,
modsat før (undskyld udtrykket).

Det skader ikke at prøve. Iøvrigt kan man købe NAN 1 dåserne i de fleste
dagligvarebutikker. Den færdigblandede kan være sværere at få fat i.
Kærlig hilsen
Charlotte

Fra : Anne S. Rasmussen

Dato : 27-01-03 13:44

Her har vi kun gode erfaringer med Allomin.

Anne Rasmussen

Fra : Los Lobotomys

Dato : 27-01-03 19:08

Hej alle

Tusind tak for de fine svar. Det var intet problem at finde NAN1. Faktisk er
der lige gået hul på maven nu. Remolade HELT op ad ryggen forældrene jublede
her

Tak igen

En lettet Far & Søn

Mvh René

Fra : Linda

Dato : 28-01-03 11:23

Det var da skønt !

Linda

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 27-01-03 13:46

> [...]
> gange sent idag så vi kender ikke effekten endnu.
> NAN 1 skulle være svær at få fat i ..... Hvad siger i til det..... Vi bor

Hej!!

Min søn på 2 måneder får NAN 1 og har ingen problemer med afføringen. Men
vores datter da hun fik modermælkserstatning kunne ikke tåle NAN 1, hun
kastede op af det. Så vi gik over til flydende Allomin og det gav ingen
problemer af hverken den ene eller anden slags.
Sønnen får også ind imellem flydende Allomin og har ingen problemer med
maven.
Du kan få NAN 1 alle steder. Det er ihvertfald min erfaring.

Hilsen
Heidi Bojsen

Fra : LBR

Dato : 28-01-03 21:57

Hej

Et forsøg kunne være at prøve den modermæklserstatning som er syrnet.
Jeg har hørt at den også skulle hjælpe.

Jeg har dog ingen erfaringer selv, da mine børn kun har fået bryst og nogle
gange Arla´s Babymælk. Findes i køledisken

Hilsen Louise