MoBo asus p4s8x spørgsmål?
Fra : Mogens

Dato : 27-01-03 11:07

Er dette MoBo ok. Har tænkt mig at købe dette samt en
P4 2.4 og monteret med 512 Kingston ram. Er det godt nok
eller har nogen et andet forslag??
Kan jeg sætte mit Grafikkort Leadtek WinFast m/32 Mb ram på?
Kører Win 2000 pro. Er en strønforsygning på 300 W nok??

Takker på forhånd dem der gider svarre.

Fra : Leony

Dato : 27-01-03 11:42

"Mogens" <kristiansen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er dette MoBo ok. Har tænkt mig at købe dette samt en
> P4 2.4 og monteret med 512 Kingston ram. Er det godt nok
> eller har nogen et andet forslag??

Asus er glimrende, jeg ville dog vælge et board med Intel Chipset
(udelukkende basseret på fordomme og andres problemer med især VIA
chipsets).

> Kan jeg sætte mit Grafikkort Leadtek WinFast m/32 Mb ram på?

Nogle motherboards kan kun køre med 1,5 v AGPkort, det udelukker en del
ældre kort (ved ikke om dit er imellem disse).
Jeg har ingen forbindelse til Asus' hjemmeside i øjeblikket, så jeg kan
ikke tjekke det yderligere PT.

> Er en strønforsygning på 300 W nok??

Det kommer lidt an på dine andre enheder.
Hvis du har 8 harddiske er det sikkert ikke nok, men kører du med 1-2
harddiske og cd-rom drev og det løse, så går det sikkert.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin K

Dato : 27-01-03 14:16

Mogens wrote:
> Er dette MoBo ok. Har tænkt mig at købe dette samt en
> P4 2.4 og monteret med 512 Kingston ram. Er det godt nok
> eller har nogen et andet forslag??

Køb ikke et P4S8X. Du får kun problemer. Køb hellere et P4PE... Der er ikke
engang kommet en ordentlig BIOS endnu.

Hold dig væk fra det board. Det er lidt mystisk, for Asus plejer at være
fine, og med P4PE har de også bevist at de stadig kan, meeen...

--
Martin K

Fra : Nicolai

Dato : 27-01-03 18:41

> Køb ikke et P4S8X. Du får kun problemer. Køb hellere et P4PE... Der er ikke
> engang kommet en ordentlig BIOS endnu.

Jeg udbasunerer. HOLD DIG FRA P4S8X!!! (læs evt selv på www.asusboards.com)

Og ja, smut du på P4PE, nok ASUS' bedste i årevis...

Fra : Klaus Bergh

Dato : 27-01-03 18:46

Har nu kørt med dette bundkort siden det kom, og har ALDRIG haft nogle
problemer med det, det kører klippe stabilt. Så jeg kan overhovedet ikke
følge det

Fra : Nicolai

Dato : 27-01-03 21:56

> Har nu kørt med dette bundkort siden det kom, og har ALDRIG haft nogle
> problemer med det, det kører klippe stabilt. Så jeg kan overhovedet ikke
> følge det

Mit kørte også klippestabilt. Men hvis du kender teknikken bag, og ser benchmarks, så leverer kortet SLET ikke varen.

Jeg gentager, læs 3 mdr's posts på www.asusboards.com