Skærme
Fijala 3554
Hvilken 17" TFT fra Fona
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-01-03 09:54

Hej med jer.

I forbindelse med jeg fyldte 30 i weekenden ;-( fik jeg et par gavekort til
Lyngby Storcenter hvor der ligger en Fona & Merlin.

Her overvejer jeg at købe en 17" TFT skærm, nok i Fona, da de virker mest
som en butik med styr på det, i forhold til Merlin.

Sidst jeg var forbi havde de:

Orion
Neovo
Og på deres HP har de en Acer for tiden.

Alle til de omkring 4000 tusser.

Nogle der kan anbefale/ikke anbefale nogle af disse ?

Go shoot me

Mvh.

Kim

Fra : Per N

Dato : 27-01-03 10:31

On Mon, 27 Jan 2003 09:54:03 +0100, "Kim Jørgensen" <kj@nrj.dk> wrote:

>Nogle der kan anbefale/ikke anbefale nogle af disse ?

Jeg ville nok starte med at anbefale dig at opsøge en
computerbutik istedet for en biks som Fona, Merlin eller lign.
hvor sælgerne intet aner om det de langer over disken.

Og deres priser er såmænd heller ikke lavere end andre
steder. Snarere tværtimod.

mvh Per

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-01-03 10:35

"Per N" <nospam@invalid> wrote in message
> [...]

Den er jeg helt med på.

Joken er blot at jeg har gavekort liggende på 4 kilo til Lyngby centret hvor
disse bikse er de eneste der sælger noget der ikke er lavet af 80% bomuld.

Derfor er dealen at handle den i en af de bikse, om jeg køber en Acer TFT
hos Fona eller hos IT-allan.dk er vel lige fedt, hvis folk kan anbefale et
Ok produkt som F.eks. Fona handler med.

Hygge

Kim

Fra : Per N

Dato : 27-01-03 10:49

On Mon, 27 Jan 2003 10:34:47 +0100, "Kim Jørgensen" <kj@nrj.dk> wrote:

>Joken er blot at jeg har gavekort liggende på 4 kilo til Lyngby centret hvor
>disse bikse er de eneste der sælger noget der ikke er lavet af 80% bomuld.

Køb noget til 4.25 kr og få kontanter for resten af gavekoret..
Så kan du købe i en rigtig butik.
Det kan godt være ekspedienten bliver tvær, men så skal
du bare blive stædig.

mvh Per

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-01-03 10:59

> Køb noget til 4.25 kr og få kontanter for resten af gavekoret..
> Så kan du købe i en rigtig butik.
> Det kan godt være ekspedienten bliver tvær, men så skal
> du bare blive stædig.

Godt så.

Men jeg prøver igen,

Nogle erfaringer med disse skærme ?

Anyone?

Mvh.

Kim

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 27-01-03 11:02

> Køb noget til 4.25 kr og få kontanter for resten af gavekoret..
> Så kan du købe i en rigtig butik.
> Det kan godt være ekspedienten bliver tvær, men så skal
> du bare blive stædig.

Så enkelt er det desværre ikke:
"Gavekort
Får du foræret et gavekort til din fødselsdag, svarer det til, at du får en
gave, som er købt i den butik, som har udstedt gavekortet. Kun hvis
forretningen normalt giver returret, kan du aflevere gavekortet og få
pengene. Giver de ikke returret, må du bruge pengene i butikken. Køber du en
ting som koster mindre end gavekortet lyder på, må du acceptere, at
gavekortet nedskrives med beløbet.
Hvis du vil forære et gavekort til nogen, så undersøg om forretningen giver
returret. Hvis de ikke gør, kan du måske forhandle dig frem til det. Få det
skrevet på kortet.

En forretning må gerne sætte en udløbsdato på gavekortet, men det skal
fremgå tydeligt af kortet. Det er en god ide ikke at vente for længe med at
bruge et gavekort. Hvis forretningen lukker eller skifter ejer, er det
næsten umuligt at udnytte gavekortet. Pengene er tabt."

Udpluk fra købeloven.

Bo

Fra : Per N

Dato : 27-01-03 11:13

On Mon, 27 Jan 2003 11:02:14 +0100, "Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no
spam]mail.dk> wrote:

>Så enkelt er det desværre ikke:

Meget muligt, men jeg har altså gjort det mere end en gang og også
i Fona.
Der er sku'tte nogen der skal bestemme hvor jeg køber min hardware. :)

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-01-03 11:22

> Meget muligt, men jeg har altså gjort det mere end en gang og også
> i Fona.
> Der er sku'tte nogen der skal bestemme hvor jeg køber min hardware. :)

Godt så, men nu er gavekortet til selve centret, og de giver ikke skejs
retur, og butikkerne skal blot modtage gavekortet som enhver almindelige
kontoordning.

Kim
Der ville være vildt glad for at høre noget om skærme *S*

Fra : Enrique Vidal Sanche~

Dato : 27-01-03 12:27

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Orion
> Neovo
> Og på deres HP har de en Acer for tiden.

4000 tusser! Det lyder godt nok dyrt.
Jeg mener nok at de er 1000 gange billigere... (nemlig 4 tusser)

(sorry, ku ikke lade være)

Enrique

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-01-03 12:56

"Enrique Vidal Sanchez" <enrique@control.DONTLIKESPAM.auc.dk> wrote in
message
> 4000 tusser! Det lyder godt nok dyrt.
> Jeg mener nok at de er 1000 gange billigere... (nemlig 4 tusser)

Doooh! you got me... *S*

Men jeg er lige fyldt 30, det forklarer alt....

Kim

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 27-01-03 13:22

"Kim Jørgensen" <kj@nrj.dk> skrev

Stakkels dig, Kim. Alle de svar, og så alligevel intet brugbart. Jeg
håber at du kan bruge dette:

> Her overvejer jeg at købe en 17" TFT skærm, nok i Fona, da de virker
mest
> som en butik med styr på det, i forhold til Merlin.

Hmmm.... Fona har vist lige så lidt styr på tingene som Merlin, men ok -
jeg har (i modsætning til visse andre) forstået hvorfor handelen skal
foregå i én af disse to butikker

> [...]
> Og på deres HP har de en Acer for tiden.
>
> Alle til de omkring 4000 tusser.
>
> Nogle der kan anbefale/ikke anbefale nogle af disse ?

Jeg kender hverken modelbetegnelser eller specifikationer på nogen af de
nævnte skærme, så det kan derfor være svært at give nogen anbefaling.
Umiddelbart ville jeg sige Acer - mest fordi at det er det mærke jeg har
mest tillid til - men da de næppe alligevel selv har produceret
TFT-skærmen, kan det nok ikke bruges til ret meget.

Gå i stedet en tur ned i Fona og bed om at få lov til at se skærmene i
drift. Ikke bare en Windows desktop men under visning af krævende
grafik, fx en DVD-film. Kig så efter følgende ting:

* "Ghosting"-effekt. Trækker skærmene spor efter sig ved bevægelse? ) Jo
lavere responstid, jo bedre (opgives i ms - 25 ms eller derunder er at
foretrække!
* Betragtningsvinkel - hvordan ser billedet ud, når du ikke står lige
foran den.
* Er skærmen jævnt belyst ved en ens baggrundsfarve?
* Hvilken skærm er mest lysstærk?
* Hvordan ser billedet ud med en sort baggrund?

Med disse kriterier i hånden, går det nok ikke helt galt. Det er et plus
hvis skærmen har mulighed for DVI-tilslutning (altså tabsfri, digital
tilslutning mellem grafikkort og monitor) - det giver det skarpeste
billede.

Opløsningen er for alle 17" skærme nok 1280*1024 - hvis den er mindre
bør du vælge en anden.

mvh
Peter

Fra : Enrique Vidal Sanche~

Dato : 27-01-03 17:06

Chuke Mimergolf wrote:
> Gå i stedet en tur ned i Fona og bed om at få lov til at se skærmene i
> drift. Ikke bare en Windows desktop men under visning af krævende
> grafik, fx en DVD-film. Kig så efter følgende ting:

Jeg har kigget lidt på TFT skærme i drift i nogle butikker og det eneste
jeg kunne konkludere var at man faktisk ikke kan bruge den test til ret
meget. De plejer at have alle skærme tilsluttet en "fordeler-box" som så
går videre til en PC. Resultatet er at uanset om det drejer sig om en
Acer, Orion, Samsung, Sony... så performer de lige så skidt.

Men ok, man kan snakke med butikekspedienten og overtale ham/hende til
enten at teste dem individuelt eller at købe en skærm og bytte den
indtil man finder den man er tilfreds med.

Enrique

Fra : Frank Andersen

Dato : 27-01-03 17:05

> [...]

>Og på deres HP har de en Acer for tiden.
>

>Alle til de omkring 4000 tusser.
>
>Nogle der kan anbefale/ikke anbefale nogle af disse ?

Hej
Jeg har i fredags købt en Orion 17" (1770 A) i Computercity. Den
virker perfekt. Meget fint billede, og hurtig opdatering (< 25 mSek.)
Selve TFT displayet er et Samsung display og Orion er et dansk mærke,
og den er også samlet i Danmark. Se evt. http://www.orion-europa.dk,
hvor der også kan downloades en driver.
Jeg synes, det er en fantasktisk god skærm til 4000 kr.

Mvh.
Frank