Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera fra USA
Fra : Erik M. Madsen

Dato : 27-01-03 09:41

Hej

Jeg er ved at overveje, om jeg skal købe mit nye digitalkamera i USA. Jeg
har et Nikon D100 i tankerne og har set at det er billigst hos
www.royalcamera.com . Er der nogen her, der har erfaring med at handle i USA
og allerhelst med det pågældende firma.

Hilsen
Erik.

--
Skagen - Hvor to have og alverden mødes.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-01-03 13:53

Erik M. Madsen wrote:
> [...]
> billigst hos www.royalcamera.com . Er der nogen her, der har
> erfaring med at handle i USA og allerhelst med det pågældende

Næh - men du skal være opmærksom på, at hvis du køber
pr postordre vil der komme told og dansk moms oven i prisen.

Det gør der ikke, hvis du køber det i et EU-land f.x. Tyskland.

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : onslow

Dato : 27-01-03 16:46

"Erik M. Madsen" <e.madsen@mail.tele.dk> wrote in message news:<3e34f03d$0$148$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Jeg er ved at overveje, om jeg skal købe mit nye digitalkamera i USA. Jeg
> har et Nikon D100 i tankerne og har set at det er billigst hos

Hej Erik

Jeg har ikke erfaring med firmaet, men iflg. www.bizrate.com, får de
en utrolig dårlig kritik. Der vil du også finde andre forhandlere som
har næsten samme lave priser, men som får positiv kritik.

mvk. Jan

Fra : Keldm

Dato : 01-02-03 17:15

Jeg har handlet her: http://www.bhphotovideo.com de gav god service, d.v.s.
hurtigt svar, forsendelse o.s.v. og de giver specielle gode priser - d.v.s
lavere end dem de annoncerer med.
De gode priser oplyses på forhånd.

Keldm

Fra : Lars

Dato : 05-02-03 20:20

Hej Erik,

Du skal tjekke nøje hvem du køber fra - på Bizrate.com omtales
RoyalCamera.com ikke særlig pænt. Hvis du skal have noget så dyrt
sendt, så skal man kunne stole på dem der sender det! Det virker også
lidt besynderligt, at de er så meget billigere end alle andre.

Jeg har selv købt et D100 fra PennCamera for $1950 (under kr. 14.000
ved dagens kurs) og det billigste jeg har set i DK koster kr. 21.000.
Nu kunne jeg så selv hente det hos Penn, fordi jeg ligenu bor i USA -
det er noget andet når det skal sendes. Hvad nu hvis det ikke virker
osv. Så er der jo også det med told og moms

Men du kan jo selv hente det i New York hos bhphotovideo.com - hvis du
kan finde en billig billet, er der stadig mange penge at spare -
specielt hvis du også skal have objektiver, som for visse objektiver
sælges for ca. ½ pris af DK. F.eks. et Sigma 70-200mm f2.8 EX APO IF
HSM til $699 - hos Japan Photo koster det vist kr. 11.000. Det skal
dog stadig med gennem tolden!

Ellers kan du jo prøve www.internet-foto.de, som også har gode (ikke
så gode som US) priser i forhold til optrækkeriet i DK. De danske
forhandlere kan altså ikke bruge momsen som forklaring på hele
prisforskellen