Monsters Ball
Fra : lars

Dato : 27-01-03 09:03

Jeg har et spørgsmål til monsters ball,
hvorfor navnet "monsters ball" ??
hvad betyder det ??

og slutningen af filmen,
betyder det at Leticia tilgiver hank ??

hilsen lars

Fra : Jeppe

Dato : 27-01-03 09:33

lars wrote:
> hvorfor navnet "monsters ball" ??
> hvad betyder det ??

"Monsters Ball" er navnet på den sammenkomst engelske bødler har før en
hentettelse. Det nævnes kort i starten af filmen.

Go' film i øvrigt, så den i går.
Men er den udvikling Billy Bob, gennemgår fra at være hårdkogt bødel, aktiv
racist og voldelig far, til at være en blid, omsorgsfuld kæreste, ikke lidt
for fantastisk?

Mvh
Jeppe

Fra : lars

Dato : 27-01-03 10:02

> [...]
aktiv
> racist og voldelig far, til at være en blid, omsorgsfuld kæreste, ikke

Ok tak for svaret, det fangede jeg ikke lige

og jo det er lidt fantastisk, den forvandling der sker.
Men ham faren er da også styk, så der er da ingen
tvivl om hvor hank har det fra.

Fra : Per Andersen

Dato : 27-01-03 11:06

titlen bliver forklaret i filmen - jeg mener at de siger at det er en
engelsk tradition at den sidste aften før en fange bliver henrettet holdes
der en stor fest (Ball)
- Ja jeg oplevede også at hun tilgiver ham

per
ivørigt en skide god film