MS Windows
briani 27239
xp prob.
Fra : Ricko.

Dato : 27-01-03 05:06

hej . er der ikke en der vil forklare mig hvordan jeg får fjernet win xp pro
igen , jeg har startdisk fra win 98se. hvad gør jeg så efter genstart med
den i , helt nøjagtigt .der skal kun være en formateret harddisk tilbage,
helt tom.

--
Ricko.

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 27-01-03 10:06

On Mon, 27 Jan 2003 05:05:45 +0100, "Ricko." <dus@bluemail.dk> wrote:

> [...]
>den i , helt nøjagtigt .der skal kun være en formateret harddisk tilbage,
[...]

Kommer lidt an på det eksisterende filsystem... Hvis din harddisk er
formatteret med FAT, smider du bare disketten i, starter op og
skriver:

format c: /q /v:valgfritdisknavn

svarer (j)a og 3.. 2.. 1.. så er harddisken formatteret.

Hvis filsystemet er NTFS booter du på disketten, skriver

fdisk

i programmet FDISK vælger du "Slet ikke-DOS-partition" (jeg mener det
er punkt 3).
Herunder skal du skrive diskens nummer og bagefter, navn. Det kan
aflæses af programmet, hvad der skal stå her.

Så havner du i hovedmenuen og nu skal du "oprette en primær
DOS-partition" (punkt 1).. Svar ja til alt den spørger om. Når den er
færdig fortæller den selv, at computeren skal genstartes.

Genstart, boot på disketten igen og skriv

format c: /v:valgfritdisknavn

Når det er gjort her du en formatteret harddisk, som du kan gøre med,
hvad du vil.

Jeg håber ikke jeg har overset noget - og at det var forklaring nok.

/Henrik