MS Windows
briani 27239
DOS programmer under XP
Fra : Plate

Dato : 26-01-03 16:14

Mit DOS-baserede regnskabsprogram Concorde/Navision har kørt fint under
Win98.
Under XP kan jeg kun få et lille snoldet programvindue frem, hvor jeg
dårligt kan læse linjerne.
Desuden responderer programmet langsomt og i "ryk" på tastetryk.
"Fuld skærm" duer ikke hverken i Win 98 eller XP pga for ringe opløsning.

Kan nogen hjælpe mig, så det kan køre rimeligt under XP ?
Og hvis det ikke kan lade sig gøre - er der en forklaring ?
Mvh Søren Plate

Fra : Per Thomsen

Dato : 27-01-03 13:28

> [...]
> Desuden responderer programmet langsomt og i "ryk" på tastetryk.
> "Fuld skærm" duer ikke hverken i Win 98 eller XP pga for ringe opløsning.

Hvilken Concorde? (C4 el. C5 og hvilket ver.nr. ?)

Per

Fra : Plate

Dato : 27-01-03 17:48

Per Thomsen wrote:
> Hvilken Concorde? (C4 el. C5 og hvilket ver.nr. ?)

C4 ver. 4.91

Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-01-03 23:19

"Plate" <plate@mail.dk> skrev i en meddelelse

> C4 ver. 4.91
>
> Søren

Jeg kender ikke selv til ovenstående, men kan huske (og fik det lige
bekræftet ved at søge i grupper under Google, at samme problem var fremme
sidste år, og der var der en, som oplyste, at han havde kontaktet
Damgaard/Navision, som oplyste, at man skulle op i version 5 før det
virkede. En anden oplyste, at han havde sløvet sin computer ned (uvist
hvordan) og så kunne han få det til at virke, selv om arbejdsvinduet så
"sjovt" ud.
Problemet må jo grundlæggende være, at i xp er der faktisk ikke noget dos
tilbage, som der jo var i de tidligere versioner.
Du kunne evt. forsøge at ændre måden programmet kører på ved at højreklikke
på startfilen og vælge Egenskaber. Så vælger du fanen Kompatibilitet og der
vælger du så, at den skal emulere enten win95 eller 98.
Det burde ikke virke, da det stadig ikke giver adgang til en bedre dos, men
et forsøg har du jo lov til, da det er gratis.

Kurt

Fra : Plate

Dato : 27-01-03 23:56

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> Det burde ikke virke, da det stadig ikke giver adgang til en bedre
> dos, men et forsøg har du jo lov til, da det er gratis.

Det virker heller ikke. Men jeg tror du har ret i at det skyldes, at der
ikke er meget DOS tilbage i XP.
Søren

Fra : Per Thomsen

Dato : 28-01-03 09:11

> Det virker heller ikke. Men jeg tror du har ret i at det skyldes, at der
> ikke er meget DOS tilbage i XP.
> Søren

Ditto her, det var grunden til jeg forespurgte på hvilken concorde det var.
C4 er et rent DOS program med direkte kald, hvor i mod C5 er et tillempet
windowsprogram.

Per

Fra : Jørn Hansen

Dato : 01-02-03 00:19

Hej,

>Under XP kan jeg kun få et lille snoldet programvindue frem, hvor jeg
>dårligt kan læse linjerne.

Bliver billedet heller ikke normalt hvis du trykker på Alt+Enter? De
gamle dos-programmer jeg bruger virker fint på den måde, og jeg kan så
køre tilbage til det lille billede ved at trykke Alt+Enter igen.

Mvh
Jørn