Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Køb af G3 i Tyskland - betale sig?
Fra : Kent

Dato : 27-01-03 00:12

Hej

Som jeg har skrevet i flere tråde, tænker jeg meget på
at købe et digitalt kamera. Flere venlige sjæle er ved at have
overbevist mig om, at en Canon Powershot G3 måske er det
rigtige for mig. Den tager billeder i meget høj kvalitet, og så
har den 4x zoom. Med en objektivadapter + en telekonverter
kan man i øvrigt hæve zoomen til 10x, og jeg synes ikke, at
dette tilbehør er vildt dyrt.

Jeg har brug for en god zoom, idet jeg gerne vil til at tage
naturbilleder af fugle og andre dyr. Der er 4x zoom vel
ikke helt nok, vel? Jeg spørger, fordi jeg ikke har så
meget forstand på det - endnu!

Spørgsmålet er så, om det kan betale sig for mig at købe
kameraet i Tyskland. Den kan købes i Danmark på
www.digital4u.dk til 7.299,00 . Jeg kan ikke overskue,
om det er billigere at bestille eller hente den i Tyskland.
Måske nogle er jer derude har forstand på det - told
o.s.v.? Måske så I kunne give mig en pris at sammenligne
med ?

Jeg kan jo se i en af de sidste tråde i nyhedsgruppen,
"World Garanti", at der ikke bliver problemer med garantien,
hvis jeg køber den i Tyskland!

På forhånd tak!

Vh
Kent

Fra : Klaus Madsen

Dato : 27-01-03 01:56

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message
> [...]
> naturbilleder af fugle og andre dyr. Der er 4x zoom vel
> ikke helt nok, vel? Jeg spørger, fordi jeg ikke har så

Jeg ville jo nok hellere købe et kamera som er "født" med
10x zoom. Da det som regel går ud over kvaliteten når du
bruger objektivadapter + en telekonverter.
Og nej, 4 gange zoom er slet ikke nok til fuglefotografering.

> [...]
> Måske nogle er jer derude har forstand på det - told
> o.s.v.? Måske så I kunne give mig en pris at sammenligne

Du skal ikke betale told når du køber i et andet EU land,
så der kan være mange penge at spare.

> Jeg kan jo se i en af de sidste tråde i nyhedsgruppen,
> "World Garanti", at der ikke bliver problemer med garantien,
> hvis jeg køber den i Tyskland!

Med hensyn til garantien, så læs lige tråden igen, da jeg netop lige
har svaret i samme tråd.

Mvh. Klaus

Fra : Alex W

Dato : 27-01-03 09:12

Jeg vil starte med Olympus 430 Med 10 x zoom

Jeg havde et Olympus UZ2100 som jeg har brugt flittigt.
Men selv 10 x zoom er ikke nok til at fotografere fugle.
Det kan række, men heller ikke mere.
De bedste du kan købe er et spejlrefleks med udskiftelige objektiver.
En 500mm eller 600mm er til fugle

/Alex

Fra : Michaelbs

Dato : 27-01-03 12:47

hverken told eller moms skal du betale ekstra ved indførsel fra et andet
EU-land. Tyskland er billigst. Regn med 150kr i porto og sandelig om ikke
banken tager sig mere end godt betalt for at lave pengeoverførslen. (Jeg kom
af med 170kr til den Danske Bank). Manualen får du ikke på dansk. Og det er
lidt mere bøvlet, hvis du skal returnere kameraet på garantien.
Find de bedste priser her:
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=309506

eller ved at at søge på : http://www.guenstiger.de/gt/main.asp

og find selv ud af, om det er bøvlet værd at spare de penge.

mvh Michael

Fra : J@N

Dato : 27-01-03 15:29

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> naturbilleder af fugle og andre dyr. Der er 4x zoom vel
> ikke helt nok, vel? Jeg spørger, fordi jeg ikke har så

Hvis du skal tage fugle billeder, så vil jeg anbefale et Nikon CP4500, hvor
det er muligt at montere et utal af forskellige linse / kikkerter foran.

http://www.md.ucl.ac.be/peca/test/a.html
http://www.digiscoping.co.uk/
http://www.digitalbirding.com/
http://www.irania.dk/
http://www.ckcpower.com/

> [...]
> Måske nogle er jer derude har forstand på det - told
> o.s.v.? Måske så I kunne give mig en pris at sammenligne

Om det kan betale sig er op til dig, nogen ville synes det er nok at spare
kr. 300,- for at lægge købet i Tyskland, andre kunne end ikke overveje det
om så de sparede kr. 1.500,-, vurder selv.

Jan