Skærme
Fijala 3554
Hvilken 19" skærm
Fra : Martin Helbo

Dato : 27-01-03 00:04

Nu hvor Sony's G420 er udgået (lige som jeg have fået penge til den) Skal
jeg jo have fundet en ny yngling.
Er der nogen der kan anbefale en, det skal være en trinitron skærm, min.
1600x1200 i 85Hz

Eller endnu bedre: en forhandler der har sonyen til ca. 5k!!

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : [DK]Weird

Dato : 27-01-03 16:06

"Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> wrote in

snip
> Skal jeg jo have fundet en ny yngling.
snip

jeg kan ikke lade være - jeg tror du mener yndling, hvis du mener
yngling er du i hvert fald ret off topic i denne gruppe og bør nok
hoppe over i news://dk.opslag.personlige
(Tjek eventuelt selv: http://www.dsn.dk/?/cgi-bin/ordbog/ronet :)

Men ellers er det eneste sted jeg lige pt. kender som sælger G420 her:
http://www.computermusic.dk/shop/Pro_Info.asp?pid=7345
Men de tager ca. 6300 for den, så det er nok ikke lige den pris du
håbede på.

Ellers har jeg selv haft rigtig gode erfaringer med Viewsonic P95f
skærmen (ikke plus modellen og ikke P90f - dem kender jeg ikke noget
til). Den var nogle hundreder billigere end Sony da jeg købte den for
1½ år siden og har ikke fortrudt mit køb.
(Tjek eventuelt Tomshardware, de har anmeldt den på et tidspunkt sammen
med en flok 19" skærme, hvor G420 også var imellem - P95f fik en god
anmeldelse, og kom foran Sony'en primært pga. prisen - billedkvalitet
osv var de rimelig lige med.)

Alternativt er der også Samsung 9xxNF skærmene. De er også ret gode til
prisen. Men hvis du har gået og sparet op i længere tid og glædet dig
til en G420 er det selvfølgelig lidt surt at måtte købe noget andet.

Men det er lige før du kan få 2 gode Samsung 19" skærme til samme pris
som Sonys G420 tidligere kostede. Men som det gælder med alle skærme er
der både gode og dårlige imellem, så mit råd vil være at prøve at tage
ned i en butik og se om de har en af de skærme jeg nævner og prøve
den/dem og hvis du er tilfreds med den, så købe den i stedet for at
lede efter en G420 og spar nogle penge - eller brug dem på noget andet
i stedet.

--weird

Fra : Martin Helbo

Dato : 27-01-03 17:33

"[DK]Weird" <lotr@lotr.com> skrev i en meddelelse

> jeg kan ikke lade være - jeg tror du mener yndling, hvis du mener
> yngling er du i hvert fald ret off topic i denne gruppe og bør nok

Ahh, dum fejl.....

Jeg har i mellemtiden bestilt en Iiyama HM903DT som koster 4400 hos den
lokale pc pusher. Den havde de gode erfaringer med
Men tak for svaret.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-01-03 18:35

> Jeg har i mellemtiden bestilt en Iiyama HM903DT som koster 4400
> hos den lokale pc pusher. Den havde de gode erfaringer med
> Men tak for svaret.

Ok, jeg tror iøvrigt også der var en Iiyama med i den Tomshardware
test, og den klarede sig også meget godt. Men fandtes ikke på det
tidspunkt i Danmark.

Her er skærmene der blev sammenlignet:
   ViewSonic P95f
   Eizo Flexscan T765
   Iiyama Vision Master Pro 454
   NEC Multisync FP955
   CTX PR960F
   NEC Multisync FE950Plus
   Sony A420 & G420
   ADI Microscan G910
   Hitachi CM721F
   Samsung SyncMaster D957DF
   LG 915FT Plus

Og her er linket:
http://www4.tomshardware.com/display/20020319/index.html

Jeg er faktisk rimelig sikker på at den som hedder Iiyama Vision Master
Pro 454 har modelbetegnelsen HM903DTA - men om det A til sidst har så
meget at sige ved jeg ikke. Hvis ikke det har, så kan du jo læse
reviewet og se at skærmen du har valgt er et ganske godt køb :)

(http://www.iiyama.nl/eng/1024x768/php/showmonitor-
crt.php?monitorid=23)

Mvh.
Flemming
--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Tina H.

Dato : 27-01-03 18:57

Hej Martin

Jeg er osse meget interesseret I den skærm, men jeg kan ikke finde nogle
forhandlere I København. Det ville jo være rart, at se den før et køb.
Kender du til forhandler I KBH.

hilsen Tina

Fra : Martin Helbo

Dato : 27-01-03 20:37

"Tina H." <tvlyd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Martin
>
> Jeg er osse meget interesseret I den skærm, men jeg kan ikke finde nogle
> forhandlere I København. Det ville jo være rart, at se den før et køb.
> Kender du til forhandler I KBH.

www.iiyama.dk kan man finde en forhandler liste. Den var faktisk noget
billigere end jeg havde forventet med de specifikationer den har.
dotpitch: 0,24
1280x1024 @ 121hz
1600x1200 @ 104 hz
1800x1440 @ 87 hz

derudover er der usb hub, stik til hovedtelefoner og en masse andet teknisk.
Men tjek deres side, der er mange fede skærme.
--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Dalholm

Dato : 28-01-03 15:54

Uh, nu har jeg et problem.
Hvad er bedste køb:

Iiyama HA202DT Vision Master Pro512
eller
Sony Multiscan CPD-G520

Mvh.

Dalholm.

Fra : Martin Helbo

Dato : 28-01-03 19:08

"Dalholm" <Dalholm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Uh, nu har jeg et problem.
> Hvad er bedste køb:
>
> Iiyama HA202DT Vision Master Pro512
> eller
> Sony Multiscan CPD-G520

Jeg er, efter en dag, meget tilfreds med Iiyama, forhandleren sagde, at de
bruger Sony billedrør, så jeg tror ikke forskellen er så stor, undtagen på
prisen.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Søren

Dato : 30-01-03 10:08

"Martin Helbo" <helbo@REMOVEthedude.dk> skrev i en meddelelse news:3e36c719$0$13177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg er, efter en dag, meget tilfreds med Iiyama, forhandleren sagde, at de
> bruger Sony billedrør, så jeg tror ikke forskellen er så stor, undtagen på
> prisen.

Diamondtron billedrør som bla. Iiyama og Samsung NF bruger kommer ikke fra SONY,
men er derimod et gittermaske billedrør fra Mitsubishi.

M.v.h Søren